تازه‌های سیاسی

تلاش ناموفق مجدد رژیم ایران برای فرستادن ماهواره به فضا

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که از تصاویر ماهواره‌ای شرکت آمریکایی دیجیتال گلوب واقع در کلورادو چنین برمی‌آید که ایران برای دومین بار ماهواره‌ای به فضا پرتاب کرده است. وزارت ارتباطات و مرکز هوافضای سپاه پاسداران این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

به‌گزارش شبکه ملی رادیوهای آمریکا، ان‌پی‎‌آر؛ تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که ایران یک پرتاب ناموفق دیگر برای ارسال ماهواره به مدار زمین داشته است.

ان‌پی‌آر، در گزارشی اختصاصی نوشته است: «تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه فضایی خمینی در شمال ایران از دومین پرتاب ناموفق ماهواره در این کشور خبر می‌دهند»

به گزارش ان‌پی‌آر، این تصاویر را امروز یک مرکز تحقیقات ماهواره‌ای در سانفرانسیسکو تهیه کرده و در اختیار این شبکه قرار داده است. تصاویری که در آنها خراش‌هایی بروی یک سکوی پرتاب موشک دیده می‌شود.

کارشناسان شرکت تحقیقات فضایی پلنت در سانفرانسیسکو بر اساس این تصاویر و خراش‌هایی که گفته شده “تازه” هستند نتیجه گرفته‌اند که ایران یک پرتاب دیگر را تجربه کرده است.

محققان شرکت پلنت و نیز پژوهشگران ارشد موسسه مطالعات بین‌الملل میدلبری از سکوت ایران درباره این پرتاب نتیجه گرفته‌اند که برای موشک پرتاب‌شده مشکلی پیش آمده است.

پیش از این، در روز سه‌شنبه، ٢٥ دی، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مطلبی در توییتر خود خبر داد که ماموریت قرار دادن ماهواره ساخت ایران در مدار زمین ناکام مانده است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا