تازه‌های سیاسی

گزارش رویترز از همسویی اروپایی‌ها با آمریکا در برابر نظام تهران

خبرگزاری رویترز از «دیدار پرتنش دیپلمات‌های اروپایی با مقام‌های ایرانی در تهران خبر داده و گزارش کرده که: «صبر اروپا در برابر رفتار ایران در حال لبریز شدن است و موضع آنها، به تدریج به موضع آمریکا نزدیک می‌شود.

این خبرگزاری از قول منابع دیپلماتیک اروپایی نوشته است: سفیران فرانسه، بریتانیا، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک، صراحتا این پیام را به تهران رسانده‌اند که اروپا آزمایش‌های موشکی بالیستیک در ایران و توطئه ترور در خاک اروپا را دیگر تحمل نخواهد کرد.

در گزارش رویترز آمده است: پیام صریح دیپلمات‌های اروپایی، طرف ایرانی را برآشفت؛ تا آنجا که مقام‌های ایرانی حاضر در این دیدار، در اقدامی خلاف عُرف دیپلماتیک، جلسه را ترک کردند و درب اتاق را به شدت به هم کوبیدند.

رویترز با اشاره با تاریخ برگزاری این دیدار در وزارت خارجه ایران افزوده است: یک روز پس از این دیدار بود که اتحادیه اروپا نخستین تحریم‌های خود علیه ایران پس از توافق هسته‌ای سال ۱۳۹۴ را اعلام کرد.

به نوشته رویترز، این رویکرد اروپایی‌ها در برابر رفتار جمهوری اسلامی، نشان از نزدیک شدن موضع آنها به موضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده است، که اردیبهشت ماه گذشته، به همین دلایل، تصمیم به خروج از توافق هسته‌ای وین گرفت.

دکمه بازگشت به بالا