تازه‌های سیاسی

عسل محمدی، فعال اجتماعی: من شاهد شکنجه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان بودم

عسل محمدی، فعال اجتماعی که اخیرا از زندان اطلاعات اهواز آزاد شده است، روایتی از مشاهدات خود در زندان منتشر کرده.

خانم محمدی که چند روز پس از بازداشت به زندان اطلاعات اهواز و محل نگهداری سپیده قلیان، فعال اجتماعی و اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت تپه، منتقل شده بود، می‌گوید: شاهد “شکنجه” این دو زندانی در دوران بازداشت بوده است.

او در بخشی از پست اینستاگرامی خود با اشاره به آثار کبودی بر گردن سپیده قلیان و نیز جای چنگ و خراش بر روی دستهای وی نوشته است: «شاهد ساعتهای طولانی بازجویی‌ سپیده قلیان، بودم و از ده صبح تا پاسی از نیمه‌شب تقریبا هر روز این پروسه تکرار می‌شد. من صدای فریاد و توهین‌های بازجویش را از اتاق کناری می‌شنیدم».

این فعال اجتماعی، همچنین به موضوع شکنجه اسماعیل بخشی فعال کارگری پرداخته و نسبت به شهادت دادن درباره شکنجه شدن اسماعیل بخشی از سوی نیروهای اطلاعاتی ابراز آمادگی کرده است.

سپیده قلیان، دیگر بازداشتی در اعتراضات کارگران هفت تپه نیز پیشتر در توییتر خود گفته بود که درباره شکنجه آقای بخشی شهادت می‌دهد.

او در بخشی از توییت خود نوشت: در جریان دستگیری شاهد کتک خوردن “وحشیانه” اسماعیل بخشی بوده و طی بازجویی‌ها “تحقیر” او را دیده” است.

اسماعیل بخشی، از نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش، در یک پست اینستاگرامی، از شکنجه شدنش در دوران بازداشت سخن گفته و وزیر اطلاعات ایران را به یک مناظره تلوزیونی دعوت کرده است.

این در حالی است که محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران مدعی شده که اسماعیل بخشی، شکنجه نشده است.

دکمه بازگشت به بالا