تازه‌های سیاسی

وال‌استریت ژورنال، طرح حمله نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی را فاش کرد

روزنامه وال‌استریت جورنال روز یک‌شنبه ۲۱ دی ماه نوشت: پس از آن‌که در شهریور ماه گذشته، خمپاره و راکت‌های گروه‌های هم‌پیمان با ایران به نزدیکی سفارتخانه آمریکا در بغداد اصابت کرد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، از وزارت دفاع آمریکا خواست تا گزینه‌های حمله نظامی به ایران را به کاخ سفید ارائه کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، آن خمپاره‌باران‌ها، تلفاتی در پی نداشت؛ اما زنگ خطری بی‌سابقه را، در محافل دولتی در واشینگتن به صدا درآورد و تیم امنیت ملی دولت ترامپ را واداشت، تا جلسات متعددی را در مورد «یک پاسخ قوی»‌ از سوی آمریکا برگزار کند.

گروه‌های نیابتی ایران در عراق، شهریورماه گذشته چندین راکت کاتیوشا به منطقه دیپلماتیک بغداد و هم‌چنین کنسولگری آمریکا در بصره پرتاب کردند که به خرابه‌های نزدیک اماکن دیپلماتیک آمریکا اصابت کرد و تلفاتی برجای نگذاشت.

در آن زمان، آمریکا اعلام کرد که به خاطر تهدیدات امنیتی از جانب ایران و گروه‌های تحت حمایت آن، کنسولگری خود در شهر بصره را تعطیل خواهد کرد و دیپلمات‌های مستقر در آنجا را از بصره خارج می‌کند.

هدر نائرت٬ سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده هم، روز ۲۹ شهریورماه، جمهوری اسلامی را مسئول هرگونه حمله احتمالی به گنسوگری آن کشور اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا