تازه‌های سیاسی

اعلام آمادگی سپیده قلیان برای شهادت در دادگاه نسبت به شکنجه خود و اسماعیل بخشی

سپیده قلیان، فعال مدنی که همانند اسماعیل بخشی و شماری از کارگران نیشکر هفت‌تپه در آبان ماه بازداشت شد و نزدیک به یک ماه زندانی بود، روز چهارشنبه در توئیتر خود  ابراز آمادگی کرد حاضر است در مورد خودش و اسماعیل بخشی، در دادگاهی عادلانه برای شکنجه‌های صورت گرفته از سوی مامواران اطلاعات شهادت دهد.

خانم قلیان با اعلام اینکه ماموران اطلاعات،‌ روز دوشنبه در دیداری، موضوع شکنجه را ناشی از توهم او و اسماعیل بخشی دانسته‌اند،‌ نوشت: «یادآوری ۳۰ روز رفتار به توصیف وی، وحشیانه و ضدبشری هنوز هم می‌تواند چشم‌هایش را خیس کند و تنش را بلرزاند.

این فعال مدنی نوشته است که در زمان بازداشت، شاهد ضرب و شتم وحشیانه اسماعیل بخشی و در روزهای بازجویی، شاهد تحقیر او بوده، به شکلی که چند بار ماموران آقای بخشی را مجبور کردند در مقابل دیگران به خودش هتاکی کند.

به گفته خانم قلیان “شکنجه آقای بخشی از زمان بازداشت تا انتقال به بازداشتگاه اطلاعات اهواز آنچنان شدید بوده که وی در ۱۰ روز نخست بازداشت تصور می‌کرد که این فعال کارگری مرده است.”

سپیده قلیان همچنین خبر داده است که از سوی ماموران اطلاعاتی مورد اتهامات جنسی قرار گرفته و ماموران گفته بودند که تنها در صورت قبول اتهامات جنسی، آزادش خواهند کرد.

وی در عین حال،‌ به تهدید شدن از سوی بازجویش اشاره کرده و عنوان نموده که فرد بازجو خطاب به او گفته بود اگر بیرون برود و دهانش را باز کند، ادعاها و اعترافات اجباری او و اسماعیل بخشی را در تلویزیون پخش می کنند و پودرشان خواهند کرد.

گفتنی است که اسماعیل بخشی نیز طی پیامی در حساب اینستاگرام خود که شب چهارشنبه منتشر شد نوشته است: “تا این لحظه با هیچ گروه تحقیقی چه از طرف دولت، مجلس و قوه قضاییه در رابطه با پرونده شکنجه‌ام در دوره بازداشتم در وزارت اطلاعات، هیچ گفتگویی نداشته و حرفهای مرا نشنیده‌اند.”

دکمه بازگشت به بالا