تازه‌های سیاسی

فاطمه هاشمی: شورای عالی امنیت ملی پرونده مرگ پدرم را بست

فاطمه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، ضمن تاکید بر اینکه مرگ پدرش «طبیعی» نبوده، اعلام کرد: که این پرونده در شورای عالی امنیت ملی بسته شده است.

وی همچنین، بدون اشاره به جزئیات گفته: که دو ماه، قبل از مرگ پدرش دو نفر از نیروهای «جبه و جنگ» به او هشدار داده‌اند که افرادی قصد ترور پدرش را دارند.

وی در مصاحبه با وب‌سایت جماران، که روز سه‌شنبه ۱۱ دی منتشر شده است می گوید: «فکر می‌کنم که آن پرونده را در شورای عالی امنیت ملی بستند و سال گذشته، آخرین باری که آن شورا ما را دعوت کرد، اعلام شد که این پرونده را می‌بندد.»

خانم هاشمی همچنین اعلام کرد که اطلاعی درباره اینکه پرونده مرگ پدرش از طرف ریاست جمهوری یا نهاد دیگری در حال پیگیری است، ندارد.

فاطمه هاشمی در عین حال باری دیگر اعلام کرد که ادرار و حوله پدرش به مواد رادیو اکتیو بالای حدّ مجاز ۱۰ درصد آلوده بوده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی از چهره‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که بعدها مواضع انتقادی او نسبت به اوضاع سیاسی کشور و نظام، باعث شد که صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ رد شود.

 او در روز ۱۹ دی ۹۵، در بیمارستان تجریش تهران درگذشت.

مرگی که بسیاری معتقداند طبیعی نبوده و پس از تجمع در حوزه علمیه قم و پلاکارد جنجالی «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت»، باری دیگر حاشیه ساز شد.

در همین راستا، فاطمه هاشمی با اشاره به آن پلاکارد گفته بود: «تحلیل من این است که این افراد با جسارت تمام می‌خواستند بگویند ما این کار را انجام می‌دهیم و ترسی هم از کسی نداریم و خودمان آن را مطرح می‌کنیم.»

دکمه بازگشت به بالا