تازه‌های سیاسی

گروه طالبان مذاکره با ایران را تأیید کرد

گروه طالبان افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای، سفر هیئت خود، به ایران را تأیید؛ و اعلام کرد: مذاکره با مقامات ایرانی، درباره برقراری صلح و امنیت در افغانستان و منطقه انجام شد. طالبان گفته‌اند: که قصد دارند با کشورهای منطقه تماس‌های خود را ادامه دهند.

براساس اطلاعیه طالبان، این هیئت به تهران اعزام شد تا درباره برقراری صلح و امنیت در افغانستان و منطقه، و همچنین خارج شدن نیروهای خارجی از افغانستان، دیدگاه این گروه را با ایران در میان بگذارد.

گروه طالبان افزوده است که هیئت این گروه، برای جلب حمایت کشورهای منطقه و پایان دادن به جنگ و ناامنی در افغانستان، به این کشورها سفر می‌کند.

منابع خبری افغانستان نوشته‌‌اند که پس از گفت‌وگوی دو هفته پیش طالبان با نمایندگان آمریکا، پاکستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ابوظبی؛ این دومین بار است که هیئت طالبان وارد تهران می‌شود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه ۱۰ دی گزارش داد که هیئتی از طالبان روز یکشنبه مذاکراتی را با مقام‌های وزارت امور خارجه ایران از جمله عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه این کشور، انجام داده است.

قاسمی گفت: «با توجه به این‌که ۵۰ درصد از اراضی افغانستان در اختیار طالبان است، و با توجه به ناامنی و بی‌ثباتی موجود در افغانستان، با تمایل و اعلام این موضوع به دولت افغانستان، این گفت‌وگوها صورت گرفت.»

دکمه بازگشت به بالا