تازه‌های سیاسی

مولانا گرگیج خواستار برپایی نمازجمعه شهروندان اهل سنت در بجنورد شد

مولانا محمدحسین گرگیج با تأکید بر اینکه «اقامه نمازجمعه سبب اختلاف و تَشتُّت نمی‌شود»، ” نسبت به عدم برگزاری نمازجمعه اهل سنت در بجنورد، مرکز خراسان شمالی هشدار داد و خواستار همکاری مسئولین کشور در این زمینه شد.

این عالم سرشناس اهل سنت کشور با انتقاد از ممانت‌های انجام‌شده در زمینه‌ی برگزاری نماز جمعه شهروندان اهل سنت در بجنورد، خاطرنشان ساخت: «اقامه نمازجمعه سبب بروز اختلاف و درگیری نمی‌شود و این مسئله را در استان خودمان و سایر نقاط مشاهده کرده‌ایم که هرگز جنگ شیعه و سُنی  بخاطر اقامه نمازجمعه در سطح کشور رخ نداده است، لذا چنین عذرهایی، بدتر از گناه هستند و توهین به فرهنگ جامعه اسلامی کشور می‌باشد».

مولانا گرگیج اضافه کرد: «اگر مجوز اقامه نمازجمعه اهل سنت بجنورد را صادر نمی کنید صراحتا به ما اعلان فرمائید. ما در تمامی میادین از حقوق یکسان برخورداریم پس نباید بین ملت به خصوص در زمینه برگزاری شعائر دینی تبعیضی وجود داشته باشد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه ضمن اظهار تأسف از جان‌باختن ۴ دانش‌آموز یک مدرسه در زاهدان در اثر حادثه آتش‌سوزی، با انتقاد از کمبود امکانات در برخی نقاط محروم ایران تصریح کرد: مسئولین نباید فقط به صدور پیام تسلیت اکتفا کنند؛ بلکه باید در خصوص مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس و تسهیلات، تدبیری بیندیشند.

مولانا گرگیج ضمن اظهار همدردی با خانواده دانش‌آموزان جان‌باخته حادثه زاهدان اظهار داشت: جای افسوس است که نونهالان برای آموزش به دبستان بروند و از آن سو پیکر بی‌جانشان به خانه بازگردد.

در همین رابطه؛ مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه زاهدان، جان‌باختن تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در زاهدان را حادثه‌ای «تلخ»، «ناگوار» و «تکان‌دهنده» توصیف نمود و بر لزوم رسیدگی بیشتر آموزش‌وپرورش به مدارس سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد.

این چهره برجسته اهل سنت ایران، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش و سایر نهادها و اداراتی که دولت، نظام و حاکمیت را در سطح کشور نمایندگی می‌کنند، زمانی موفق می‌شوند که فراقومی و فرامذهبی عمل کنند و دید وسیع داشته باشند.
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کرد: هیچ قومی بر قوم دیگر و هیچ مذهبی بر مذهب دیگر برتری نداشته و حق اولویت در واگذاری پست‌ها و مناصب را ندارد؛ قانون اساسی هم بر این نکته تاکید دارد که واگذاری پست‌ها بر اساس شایستگی و توانمندی افراد صورت گیرد.

دکمه بازگشت به بالا