تازه‌های سیاسی

اذعان جهانگیری: بودجۀ ایران اسیر نفوذی‌ها و نهادهای موازی است

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران، سه شنبه ٢۷ آذر در نشستی در دانشگاه علم وفرهنگ تهران اعتراف کرد: که بودجۀ سالانۀ کشور گرفتار افراد صاحب نفوذی شده، کهحیطۀ اراده شان تا ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی گسترشیافته است.

او تأکید کرد که بودجۀ این افراد، دائماً درحال افزایش است، به طوری که، اگر فردی دانشگاهی تاسیس کند، بودجۀ آن را از دولت می طلبد.

وی همچنین افزود: که اصلاح ساختاری؛ یعنی حذف این نفوذی ها که منابع هنگفتی از بودجۀ کشور را به خود اختصاص می دهند.

آقای جهانگیری در ادامه تأکید کرده است که اگر دولت بخواهد در شرایط سخت امروز بودجۀ یکی از همین افراد صاحب نفوذ را حذف کند، “صداها بلند خواهد شد و از دولت خواهند خواست که کوتاه بیاید.”

اسحاق جهانگیری در جای دیگری از سخنانش از این افراد صاحب نفوذ تحت عنوان “نهادهای موازی” نیز یاد کرده و گفته است: دهها دستگاه موازی در کشور ایجاد شده و همه بودجه بگیر دولت شده اند.

این اعترافات آقای جهانگیری در حالی مطرح میشود که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ٢٦ آذر ماه اعلام کرد: که بودجۀ سال آینده کشور به دلیل تحریم ها و کسر قابل توجه درآمدهای نفتی قابل اجرا نیست و نیازمند اصلاحات ساختاری است.

همچنین روز چهارشنبه ۲۱ آذر اعلام شد که «تقدیم لایحه بودجه ۹۸ به مجلس به بعد از اعمال اصلاحات مد نظر آقای خامنه ای موکول شده‌است.

دکمه بازگشت به بالا