اخبارتازه‌های سیاسی

حمله مرگبار به مرزبانان پاکستان؛ اسلام‌آباد به تهران اعتراض کرد

پاکستان در اعتراض به کشته شدن تعدادی از مرزبانانش، در نزدیکی مرز ایران، سفیر ایران را احضار کرده است، تا مراتب اعتراض خود را رسما به تهران ابلاغ کند.
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده است: یک یگان گَشتی این کشور، جمعه‌شب در حوالی مرز مشترک با ایران، مورد حمله قرار گرفته که شش کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشته است.
بنا بر این بیانیه، چهار نفر از مهاجمان هم کشته شده‌اند. مقامات پاکستانی درباره جزئیات این واقعه اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند.
بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان: “از دولت ایران درخواست شده است که علیه گروه تروریستی مسوول این حمله در داخل مرز خود دست به عملیات تهاجمی بزند.”
این بیانیه همچنین بر هماهنگی موثرتر در تامین امنیت مرز مشترک دو کشور برای جلوگیری از تکرار وقایع مشابه در آینده تاکید دارد.
ایران در واکنش، این واقعه را محکوم کرده است.
شماری از تحلیل‌گران سیاسی بلوچ، کشته شدن مرزبانان پاکستان را اقدامی مهندسی‌شده و تلافی‌جویانه از سوی نظام تهران برشمره‌اند.
به‌گفته‌ی آنها نظام تهران از طریق این اقدامات می‌کوشد تا با فشار بر اسلام‌آباد، دولت پاکستان را به انجام عملیات نظامی علیه گروه‌های مسلح بلوچ از جمله: جیش‌العدل وادار نماید.
سخنگوی وزارت خارجه ایران، در این رابطه؛ از آمادگی کامل تهران برای هرگونه اقدام مشترک علیه “پدیده تروریسم” در منطقه خبر داده است.
پیشتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفته بود: ایران می‌تواند در آن سوی مرزها هم حضور نظامی داشته باشد، اما “به احترام” پاکستان چنین سیاستی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا