اخبارتازه‌های سیاسی

خامنه‌ای: ممکن است آمریکا نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشد؛ حواس‌تان را جمع کنید

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه، در جمع شماری از خانواده‌های کشته شدگان جنگ سوریه ادعا کرد: که ایران توانسته است بر پروژه آمریکا، برای تغییر حکومت در ایران با عنوان «تابستان داغ» غلبه کند، اما با این حال هشدار داد، که همه باید حواس‌شان به «فریب‌کاری» آمریکا باشد: «ممکن است نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشند.»
رهبر جمهوری اسلامی در عین حال، در بخشی دیگر از سخنان خود چنین اظهار داشت که ایالات متحده، دیگر «نقشه‌ای» ندارد که از طریق آن بتواند به ایران «ضربه» بزند.
به نظر می‌رسد ارزیابی مقامات جمهوری اسلامی، برخلاف اینکه بارها مقامات آمریکایی گفته اند که قصد براندازی ندارند، این است که دولت دونالد ترامپ «پروژه تغییر رژیم» در ایران را به راه انداخته و در پی آن بوده یا هست که جمهوری اسلامی را در آستانه ۴۰ سالگی برکنار کند.
این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در حالی بیان می‌شود که روند افزایش فزاینده قیمت دلار که از بهار سال جاری آغاز شده بود، در تابستان امسال به اوج خود رسید و موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی در ایران شد و شهروندان را در تنگنا قرار داده است.
در روزهای اخیر، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی اعلام کرد که تنها در تهران، در فاصله بهار تا تابستان، خط فقر ۱۱ درصد افزایش یافته است.
تجمعات متعدد کارگران، معلمان و بازنشستگان در ماه‌ اخیر نیز، از دیگر معضلات جمهوری اسلامی بوده که همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا