اخبارتازه‌های سیاسی

مشاور وزیر راه: زمین به اسم حسینیه تحویل گرفتند، مجتمع ساختند

یک مقام وزارت راه و شهرسازی ایران اعلام کرده: در سال ۱۳۸۵ قطعه‌زمینی در سعادت‌آباد تهران برای ساخت حسینیه به‌صورت خارج از مزایده به افرادی واگذار شد، اما این افراد، کاربری قطعه‌زمین را تغییر داده و در حال ساخت طبقات با کاربری نامعلوم مسکونی یا تجاری هستند.

حسین معصوم، مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر در شورای حفظ حقوق بیت المال، در  گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، این افراد را «نمایندگان وقت» نامیده است.

این مقام وزارت راه و شهرسازی ایران به‌طور دقیق مشخص نکرده که منظور، نمایندگان مجلس است یا نهاد دیگری مانند شورای شهر، اما چنین به‌نظر می‌رسد که به نمایندگان مجلس اشاره دارد.

به گفته وی، «مالک طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشته حق تغییر کاربری زمین را نداشته و وزارت راه این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه خارج از مزایده واگذار کرده بود».

سال ۱۳۸۵ مقارن با هفتمین دوره مجلس و اولین دولت محمود احمدی‌نژاد است. آن‌زمان اکثریت قاطع مجلس هفتم در اختیار اصول‌گرایان بود.

از سوی دیگر؛ منتقدان، رویکرد دو جریان اصلی حاکم بر ایران را با تفاوت در نام و رویکردها، اما همسو در جهت حفظ نظام سیاسی موجود برشمرده‌اند؛ در این میان، از جریان اصلاح‌طلبی تحت عنوان جریان استمرارطلب یاد می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا