اخباراهل سنت

مولانا عبدالحمید و مولانا گرگیج حمله انتحاری چابهار را محکوم کردند

مولانا عبدالحمید ضمن محکوم کردن حملۀ اخیر به مقر فرماندهی انتظامی چابهار، ایجاد هرگونه ناامنی در استان را به ضرر مردم دانستند.

این چهره برجسته اهل سنت ایران، در این‌باره اظهار داشتند: «ما این حمله را به‌شدت محکوم می‌کنیم و تاکید داریم که امنیت استان باید حفظ شود».

امام‌جمعه زاهدان با تأکید بر خویشتنداری از سوی مردم در شرایط تبعیض، خاطرنشان ساخت: «هر کس مشکلات و خواسته‌هایی دارد آنها را از راه‌های قانونی، بین‌المللی و از مسیر صحیح و درست پیگیری کند».

مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه آزادشهر نیز با بیان اینکه «ما همواره با تروریسم و ایجاد ناامنی مخالف هستیم»، ضمن محکومیت حمله چابهار،چنین اقداماتی را مغایر با موازین شرعی و انسانیت برشمرد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت ایران با تأکید بر اینکه «ایجاد ناامنی به کاهش سرمایه‌گذاری در منطقه و نهایتا به ضرر مردم تمام می‌شود»، تصریح کرد: «با اعمال تروریستی و انتحاری حقی گرفته نمی‌شود بلکه موجب تضییع حقوق می‌گردد».

این چهره برجسته اهل سنت ایران، خاطرنشان ساخت: «نباید شهروندان مستضعف برای حمل چند لیتر گازوییل و یا کولبران بخاطر حمل وسایل جزئی مورد هدف مسلحانه قرار گیرند و کشته شوند».

مولانا محمدحسین گرگیج همچنین با اشاره به اعتراضات کارگری بر ضرورت رسیدگی به مطالبات معترضان تأکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا