اخبارتازه‌های سیاسی

انتقال سعید شیرزاد به بیمارستان پس از آسیب‌دیدگی کلیه‌های وی در زندان رجایی‌شهر

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی که پنجمین سال از حبس خود را در زندان رجایی‌شهر می‌گذراند، ماه‌هاست از درد شدید کلیه رنج می‌برد. وی علی‌رغم مراجعات پیاپی‌ به بهداری زندان و درخواست از دادستانی مبنی بر اعزام به متخصص کلیه در نهایت به صورت اورژانسی به بیمارستان مدنی کرج اعزام شد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفته است: «هر دو کلیه‌ی این زندانی در وضعیت نامناسبی هستند».

در گزارش هرانا آمده است: «سعید شیرزاد در تیرماه سال جاری به‌خاطر دیسک کمر و التهاب شدید اسپاسم در ناحیه‌ی پایین کمر و با وجود تاکید پزشکان متخصص و بهداری زندان مبنی بر نیاز به تحت درمان بودن و اعزام به بیمارستان، از دریافت این خدمات محروم شده بود. این زندانی اکنون از لحاظ جسمی در وضعیت بدی به سر می‌برد و دچار بیرون‌زدگی مهره‌ی ستون فقرات و آب‌آوردگی کمر شده است. با این‌حال بیشتر از سه ماه است که دادستانی از صدور مجوز برای اعزام او و سایر زندانیان زندان رجایی‌شهر کرج به بیمارستان جلوگیری می‌کند.

حسن صادقی، آرش صادقی، مجید اسدی و شهرام پورمنصوری از دیگر زندانیان رجایی‌شهر کرج هستند که از رسیدگی پزشکی و خدمات درمانی  به آنها جلوگیری شده است.

سعید شیرزاد، فعال سیاسی، چندین دوره بازداشت را در پرونده خود دارد که از آن جمله در ٣١ مردادماه ۱۳۹۱؛ زمانی که براى امداد و کمک‌رسانی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی به اهر رفته بود، در ماجرای موسوم به “امدادرسانان کمپ سرند” بازداشت شد.

دکمه بازگشت به بالا