اخبارتازه‌های سیاسی

اعتراض نمایندگان مازندران به چراغ سبز روحانی برای انتقال آب خزر به سمنان

حسن روحانی، رییس قوه‌ی مجریه در ساختار حکومتیِ ایران، در سفر به استان سمنان اعلام کرده است: «از نظر دولت مشکلات انتقال آب از شمال ایران به سمنان و مرکز کشور رفع شده است».

اظهارات حسن روحانی، درباره اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، انتقاد شدید شماری از نمایندگان مازندران را به دنبال داشته است.

به‌گزارش ایسنا، علی محمد شاعری، نماینده شرق مازندران در مجلس هشدار داده است: «هرگونه دستکاری در دریاچه خزر تبعات جبران‌ناپذیری را برای محیط زیست منطقه، اقتصاد و اشتغال مردم شمال کشور در پی دارد».

نماینده شرق مازندران اضافه کرد: «هر استانی که با بحران آب مواجه شود مدعی انتقال آب از دریاچه خزر خواهد شد و به تدریج خزر را خشک می‌کنند؛ چرا که این دریاچه اصلا ظرفیت دستکاری را ندارد.»

گفتنی‌ست: پروژه انتقال آب خزر به استان سمنان در اواسط دهه هشتاد مطرح شد و در نهایت دولت دوم محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۹۱ اجرای آن را به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ابلاغ کرد.

اما چراغ سبز حسن روحانی به اجرای این طرح تذکر شفاهی عبدالله رَضیان در مجلس را در پی داشت که موضوع را از اساس «عوام‌گرایانه» دانست.

نماینده قائم‌شهر همچنین تصریح کرد: «اظهارات آقای روحانی موجب ناراحتی مردم کشور شده است».

علی اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری در مجلس نیز تأکید کرده است: مجمع نمایندگان مازندران با طرح انتقال آب دریای خزر مخالف است.

کمبود آب و تداوم خشکسالی‌ها در ایران به یک بحران تبدیل شده است.

به‌گفته معاون اول رئیس جمهور، این بحران به یک ابرچالش تبدیل شده است.

مقامات دولت ایران اذعان کرده‌اند: این بحران، به‌صورت یک موضوع امنیتی درآمده و از این نظر، کار به شورای عالی امنیت ملی کشیده شده است.

دکمه بازگشت به بالا