اخبارتازه‌های سیاسی

خالد بن سلمان: نظام ایران به فریب جهان ادامه می‌دهد

خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا، در سلسله‌توئیتی بر روی حساب کاربری خود، نظام تهران را به فریفتن جهان متهم کرده و نوشته است: «نظام ایران به تلاش برای فریب دادن جهان با گفتمان دوگانه‌اش، ادامه می‌دهد».

«اقدام به قتل و آوره کردن میلیون‌ها تن از مردم سوریه»، « حمایت از فرقه‌گرایی در عراق برای چند پاره کردن وحدت این کشور»، «حمله به سفارت‌خانه‌ها در خاک خود» و « قتل رفیق حریری، نخست‌وزیر لبنان» از جمله اتهاماتی‌ست که این شاهزاده‌ی سعودی، تحت عنوان «جرایم نظام ایران» نام برده است.

خالد بن سلمان افزوده است: «نظام ایران، حزب‌الله را در لبنان به وجود آورد تا خنجری در پهلوی جهان عرب باشد و به‌طور کامل از ولی فقیه ایرانی پیروی کند».

وی افزوده است: «نظام ایران، ماموریت‌های خرابکارانه و تروریستی در منطقه را به حزب‌الله واگذار کرده است و از آن، در جنگ‌های فرقه‌ای که به کشتار عرب‌ها در عراق و سوریه انجامید و وطن‌هایشان را چندپاره کرد، استفاده می‌کند».

سفیر عربستان سعودی در آمریکا نوشته است: «نظام ایران به سابقه خونین خود در منطقه بسنده نکرده، بلکه کوشیده است: حزب‌الله دیگری در شبه‌جزیره‌ی عرب تاسیس کند ودر این راستا، توان پیروان حوثی‌اش را برای حمله به مردم یمن افزایش داده تا از آن‌ها برای بر هم‌زدن امنیت و ثبات منطقه، استفاده‌ی ابزاری کند».

وی در این زمینه تاکید کرده است: «عربستان سعودی، اجازه ظهور حزب‌الله دیگری در شبه‌جزیره‌ی عرب را نخواهد داد».

 

دکمه بازگشت به بالا