اخبارتازه‌های سیاسی

خانواده‌های آمریکاییان زندانی در ایران خواستار لغو ویزای بستگان مقامات ایرانی شدند

شماری از خانواده‌های شهروندان آمریکایی-ایرانی و سایر ملیت‌هایی که در ایران زندانی هستند، از رهبران جهان خواسته‌اند: با گروگان‌گیری حکومت ایران مقابله کنند.

همزمان گزارش شده است: تعدادی از خانواده‌های آمریکایی‌های زندانی در ایران خواستار لغو ویزای بستگان مقام‌های ایرانی ساکن آمریکا شده‌اند.

خانواده‌های چند نفر که در سال‌های اخیر در ایران زندانی شده‌اند، در نامه سرگشاده‌ای به رهبران جهان و سازمان ملل، خواستار اقدام فوری برای آزادی عزیزان خود شده‌اند.

نگارندگان این نامه نوشته‌اند: «شواهد کاملا قاطعانه است و رفتار حکومت ایران در زندانی کردن این افراد چیزی جز گروگان‌گیری نیست».

در این نامه آمده است: «نظام تهران از گروگان‌ها به عنوان برگ چانه‌زنی استفاده می کند».

در بخش دیگری از این نامه ذکر شده: «بازداشت این افراد، بخشی از یک “حرکت حساب‌شده و تاکتیکی” حکومت ایران برای داشتن برگ برنده در کشمکش با غرب است.

امضاکنندگان این نامه تصریح کرده‌اند: «با توجه به فشار ناکافی جامعه جهانی، نظام ایران انگیزه‌ای برای آزاد کردن آنها ندارد.”

حکومت ایران مکررا اتهام گروگان‌گیری را رد کرده است؛ این، در حالی‌ست که: اکثر این افراد با اتهامات جاسوسی روبرو، و در دادگاه های غیرعلنی محاکمه شده‌اند.

بنیاد تامپسون رویترز در گزارشی آورده است: علیرغم ادعاهای مکرر ایران، این بازداشت‌ها ماهیتا خودسرانه و با هدف گرفتن امتیاز از دولت های خارجی انجام شده است.

همزمان شبکه «ان‌بی‌سیِ» آمریکا نیز گزارش داده: خانواده‌های بعضی از آمریکایی‌های زندانی در ایران دولت ترامپ را ترغیب کرده‌اند: ویزای فرزندان مقام‌های بلندپایه ایران را رد یا باطل کند.

دکمه بازگشت به بالا