اخبارتازه‌های سیاسی

ائتلاف عربی اجازه داد مجروحان حوثی‌ در خارج از یمن تحت درمان قرار بگیرند

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی، به‌رهبری عربستان سعودی دوشنبه ۳ دسامبر / ۱۲ آذر اعلام کرد که این ائتلاف با انتقال گروهی از مجروحان حوثی به مسقط پایتخت عمان موافقت کرده است. المالکی گفت این اقدامِ ائتلاف عربی در پی درخواست مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن صورت گرفته است. بر این اساس ۵۰ تن از مجروحان جنگی شیعیان حوثی از صنعا به مسقط پایتخت عمان، منتقل می‌شوند.

سخنگوی ائتلاف عربی این اقدام را در راستای اعتماد‌سازی برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح یمن در سوئد دانست. یک هواپیمای تجاری سازمان ملل انتقال مجروحان حوثی به همراه سه پزشک یمنی و یک پزشک سازمان ملل را برعهده می‌گیرد. مارتین گریفیتس ۱۶ نوامبر / ۲۵ آبان به شورای امنیت سازمان ملل گفت که «به زودی» مذاکرات صلح یمن بین نمایندگان نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت به‌رسمیت‌شناخته‌شده، با گروه «انصارالله» از شیعیان شورشی حوثی در سوئد آغاز خواهد شد.

گفتنی است، جمهوری اسلامی که همواره متهم به حمایت تسلیحاتی از شورشیان حوثی است، به تازگی، با صدور بیانه ای، حمایت خود از مذاکرات صلح یمن ر اعلام کرده است.

دکمه بازگشت به بالا