اخبارتازه‌های سیاسی

حمایت جمعی از وکلای دادگستری ایران از کارگران هفت تپه؛ وکالت این کارگران را با افتخار قبول می‌کنیم

هم‌زمان با ادامه اعتراضات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، تعدادی از وکلای دادگستری با نوشتن نامه ای پشتیبانی خود از کارگران معترض و بازداشتی را اعلام کرده‌اند.
در این نامه آمده‌ است: احتراما ما جمعی از وکلای دادگستری ایران با استناد به اصول سوم، هشتم، نهم، نوزدهم، بیست و دوم، بیست و هفتم، سی و چهارم و سی و هفتم و چهل و سوم قانون اساسی مراتب پشتیبانی و حمایت خود را از اعتراضات شما اعلام می‌داریم و تصریحا بیان می‌داریم که حسب اصول مارالذکر قانون اساسی، اعتراض و تحصن بخش لاینفک حقوق شرعی، قانونی و انسانی کارگران است.
در ادامه این نامه ذکر شده است: پیگیری مطالبات صنفی و تلاش برای احقاق حقوق و کوشش برای دریافت مطالبات مالی جزو بنیان‌های حقوقی کارگران است که قانون کار و مقاوله‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار بطور کامل آن را به رسمیت شناخته است و توجه، تحقق و پاسخگویی به آنها در شمار تکالیف دولت و مسولین کشوری است، ما وکلای دادگستری، امضاکنندگان این بیانیه، ضمن همبستگی با افتخار مراتب آمادگی خود را جهت دفاع و پذیرش وکالت شما زحمتکشان در مراجع قانونی و قضایی را اعلام می‌داریم”.
طی روزهای گذشته کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه، با تجمع در مقابل دادگاه و فرمانداری شهر شوش خواهان آزادی کارگران بازداشتی شدند. همچنین کارگران فولاد خوزستان نیز در تجمع اعتراضی خود به حمایت از کارگران هفت تپه، خواهان آزادی آنها شدند.
روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷، حداقل ۱۹ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه به همراه چند فعال کارگری و یک روزنامه نگار زن، در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شدند.

دکمه بازگشت به بالا