اخبارتازه‌های سیاسی

یک روحانی سازمان‌دهنده اعتراضات بصره، ترور شد

در ادامه روند ترورهای عراق، پلیس این کشور، خبر داد: یک روحانی سازمان‌دهنده اعتراضات بصره با شلیک گلوله ضاربان ناشناس به قتل رسید.
وسام الغراوی، روحانی مسلمان شنبه‌شب ۲۶ آبان در برابر خانه‌اش در مرکز شهر بصره ترور شد.
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، او جمعه در یک تجمع اعتراضی گفته بود: مراجع به زودی فتوایی جهت به دست گرفتن اسلحه صادر خواهند کرد تا مقام‌های محلی و دولت مرکزی را به اجابت خواسته‌های مردمی وادار کنند.
الغراوی چهره برجسته‌ای در اعتراضات ماه‌های اخیر بصره بود. خبرگزاری «روداو»، وابسته به حکومت محلی اقلیم کردستان عراق نیز گزارش داده که این روحانی، یکی از سازمان‌دهندگان آتش‌زدن سفارت ایران در بصره و برخی دیگر از ساختمان‌های دولتی و حزبی بود.
قتل الغراوی در ادامه ترورهای اخیر در عراق است که حیدر العبادی، نخست‌وزیری پیشین دستور ویژه برای رسیدگی به آنها داده بود اما هنوز این رسیدگی به جایی ختم نشده است.
سعاد علی، فعال مدنی و حقوق بشر و حامی اعتراضات بصره نیز اوایل مهر با شلیک گلوله به قتل رسید. سازمان ملل خواهان رسیدگی به قتل او شده بود.
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پیش از این نیز شماری از فعالان مدنی در عراق اعلام کرده‌بودند: شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در بصره دست به ربودن و ضرب‌و‌شتم فعالان اعتراض‌های اخیر این شهر شیعه‌نشین زده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا