اخباراهل سنت

اعلام همدردی جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان با حمزه درویش

جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج با انتشار بیانیه ای با “حمزه درویش” زندانی سیاسی- عقیدتی اهل سنت که درحال اعتصاب غذا است ؛ اعلام همدردی نمودند .
در نسخه ای از این بیانیه که به دست گزارشگر شبکه جهانی کلمه ، از علما ورهبران اهل سنت ، مردم شریف ایران ، جامعه اهل سنت ،کمیته حقوق بشر سازمان ملل، مجامع حقوقی ، فعالان سیاسی و مدنی ،عفو بین الملل و اصحاب رسانه خواسته شده که به دفاع از آقای حمزه درویش برخواسته و نسبت به خواسته ایشان تاکید کنند.
این خبر در حالیست که اعتصاب غذای حمزه درویش زندانی عقیدتی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از سوم مهرماه امسال آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
وی به حکم ۱۵ سال حبس تعزیری اش از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران معترض است .
به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ،اعتصاب غذای آقای درویش در اعتراض به عدم موافقت با اعاده دادرسی به پروندش و همچنین اعمال نفوذ و کارشکنی اداره اطلاعات مبنی بر پیگیری خواسته این زندانی اهل سنت، صورت گرفته است.
این اولین بار نیست که این جوان زندانی اهل تالش دست به اعتصاب غذا میزند. وی پیش از این نیز چند بار در اعتراض به این حکم ناعادلانه و عدم موافقت با اعاده دادرسی دست به اعتصاب غذا زده است، اما به گفته وی، هر بار با وعده دروغ از سوی مسئولان زندان مبنی بر قبول اعاده دادرسی اعتصاب خود را شکسته است.

متن کامل بیانیه جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر بدین قرار است .
در کشوری که به طور آشکار حقوق بشر نقض میشود و مصداق بارز آن زندانی کردن فعالان مذهبی و سیاسی و عدم آزادیهای سیاسی ، قومی و مذهبی میباشد . توجه نکردن به خواسته های حقوقی ،قانونی و منطقی هر زندانی سیاسی کاملا مشهود میباشد و کوچکترین اعتنایی از سوی این ناقضین حقوق بشر به آن نمی شود . با وجود مشاهده اعتصابهای متعدد، متنوع و طولانی مدت زندانیان سیاسی در زندانهای ایران برای رساندن صدای مظلومیتشان به دنیا اما مسولین قضایی و امنیتی بی محابا از کنار آن عبور می کنند و انگار آزادی و جان و سلامتی آدمها برای آنها کوچکترین ارزشی ندارد . با گذشت بیش از ۵۵ روز از اعتصاب آقای حمزه درویش زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت برای درخواست اعاده دادرسی پرونده اش اما تاکنون کوچکترین رسیدگی به خواسته این زندانی سیاسی نشده است . گویا این به نوعی سیاست ترور نرم و با پنبه سربریدن است که زندانهای جمهوری اسلامی خالی از وجود چنین تراژیدیهای دردناکی نیست .
مشاهده مرگ تدریجی حمزه درویش جلوی چشمانمان برای اعلام مظلومیت ودفاع از حقوق خود قلب هر انسان آزاده ای را متالم و جریحه دار میکند طوریکه اعلام همدردی و دفاع از حقوق ایشان کمترین کاری است که به عنوان وظیفه شرعی و انسانیمان میتوانیم انجام بدهیم زیرا همه ما خوب با مقوله سلب آزادی و ظلم و ستم این نظام آشنا هستیم و روزانه با آن دست و پنجه نرم میکنیم .
طبق کدام قانون و حقوق شهروندی زندانی که به اعتراض به پرونده سازی وتلف کردن بهترین سالیان عمر در پشت میله های زندان دست به اعتصاب غذای طولانی مدت میکند نباید به آن جواب داده شود تا با درخواست اعاده دادرسی طی یک پروسه قانونی و حقوقی و برخورداری از حق انتخاب وکیل ودفاع از خود موافقت شود تا پوشالی بودن محتویات این پرونده ها و اعمال نفوذ مافیاهای وزارت اطلاعات در دیکته و صادر کردن چنین قرار محکومیتهایی برای جهانیان برملاتر و آشکارتر شود .

چرا نمی گذارند واقعیت امر در مجری حقوقی و قانونی خود معلوم و مشخصص گردد .دراین سیستم ظالمانه همه ما به پوچ و بی اساس بودن اتهامات وارده به زندانیان سیاسی و عقیدتی واقف هستیم که آقای حمزه درویش یکی ازکسانی میباشندکه از همه بیشتر مورد ظلم و ستم واقع شده است اما با وجود همه این کارشکنی ها از تلاش و مبارزه برای رسیدن به حقوق حقه ی خود و سر دادن صدای مظلومیت و بی گناهیش خسته نشده است و این چندمین بار میباشد که حمزه درویش دست به اعتصاب غذای طولانی مدت میزند .
ما زندانیان سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر در کنار حمزه و امثال حمزه که برای رسیدن به حقشان مبارزه میکنند خواهیم ایستاد و همدردی خود را با ایشان و خانواده محترمشان اعلام می داریم و از علما و رهبران اهل سنت ، مردم شریف ایران ، جامعه اهل سنت ، عفو بین الملل ، کمیته حقوق بشر سازمان ملل،نهادها و جوامع حقوقی، فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه میخواهیم که بر خواسته آقای حمزه درویش مبنی بر درخواست اعاده دادرسی و حق داشتن وکیل موضع گیری و تاکید کنند و ایشان رادر تحقق خواسته اشان یاری و کمک کنند

دکمه بازگشت به بالا