اخبارتازه‌های سیاسی

پس از ظریف، بهرام قاسمی هم از وجود فساد مالی و پولشویی در جمهوری اسلامی خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه، ۲۳ آبان‌ماه، ضمن تاکید بر وجود پولشویی «گسترده» در کشور، انتقادهای چند نماینده مجلس از اظهارات محمدجواد ظریف در این باره را «بهره‌برداری سوء و جناحی» نامید.
پیشتر، سخنان وزیر خارجه ایران مبنی بر «واقعیت» پولشویی گسترده در جمهوری اسلامی که «بسیاری» هم از آن «نفع» می‌برند، با واکنش چند نماینده مجلس مواجه شده بود.
علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، سخنان ظریف در این زمینه را «مغرضانه» توصیف کرده و افزود: که دولت باید درباره ادعای وی پاسخگو باشد.
علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز، با ابراز «تعجب» و «تاسف» از صحبت‌های ظریف وی را متهم کرد: که «بهانه به دست خارجی‌ها» می‌دهد و بهتر است «به جای اظهارنظر غیرمستدل، به شبهات منتقدین در خصوص اف ‌ای ‌تی ‌اف پاسخ دهد».
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت ایران در واکنش به این انتقادها گفته است: سخنان وزیر امور خارجه «در این باب نه ادعایی جدید است و نه جنبه افشاگری داشته است».
حال و در پی این اظهارات آقای ظریف در مورد “پولشویی در ایران” رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از دعوت آقای ظریف به مجلس خبر داده است.

دکمه بازگشت به بالا