اخباراهل سنت

ممانعت نیروهای امنیتی از ادامه حضور مولانا عبدالحمید درطبس مسینا و همچنین سفر به بیرجند

در ادامه محدودیت برای علمای اهل سنت ، نیروهای امنیتی از ادامه حضور مولانا  عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه زاهدان  و هیئت همراه که برای تشییع جنازه مولانا برفی به شهر طبس مسینا در استان خراسان جنوبی رفته بودند، ممانعت کردند .

#مولانا_محمدحسن_برفی،امام جمعه اهل سنت طبس مسینا در سن۸۳سالگی درعصرسه شنبه ۱۵آبان ۹۷ چشم ازجهان بستند

در این راستا، یک منبع مطلع به گزارشگر کلمه خبرداد که نیروهای امنیتی با تماس تلفنی تهدید آمیز خواستار برگشت مولانا عبدالحمید به زاهدان شده اند .

مولانا عبدالحمید قرار بوده که فردا ( پنجشنبه ) نیز  به بیرجند سفرکرده وبا علماء ومردم آنجا دیدار کنند .

در پیوند با این موضوع ؛ نماینده ولی فقیه و معاون تبلیغات اسلامی استان خراسان که از سخنرانان این مراسم بودند با سوء استفاده از این جلسه و حضور مردم سعی در انتخاب و اعمال نفوذ در تعیین امام جمعه و مدیر حوزه داشتند که با واکنش شدید علماء و سخنرانان مواجه شد.

مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی به غیر از امامت جمعه اهل سنت زاهدان، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت این شهر و از بانفوذترین شخصیت‌های اهل سنت در ایران  است. او در سال های اخیر بارها از محدودیت هایی که برای سفر داخلی در ایران و سفرهای خارجی اش پیش آمده، گلایه کرده است.

ایشان پیش از این درباره محدودیت هایی که برای سفر داخلی و خارجی برایش به وجود آمده گفته بود که “هیچ حکمی که مبنی بر ممنوعیت رفت و آمد من صادر شده باشد به من ابلاغ نکرده‌اند ولی هر سفری که می‌خواهم بروم مشکلاتی است و عملا اجازه سفر ندارم”.

امام جمعه زاهدان پیشتر درباره مشکلات اهل سنت ایران  گفته بود “ما بدشانسی آوردیم. کشور دیگر که می‌رویم می‌گوییم اهل سنتیم می‌گویند نه شما ایرانی هستید شما جاسوسید. بسیاری از کشورهای اهل سنت ما را نمی‌پذیرند و در دانشگاه‌ها می‌گویند اینها را جمهوری اسلامی فرستاده. داخل هم مشکل داریم بیرون هم مشکل داریم. کاش یکجا مشکل داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا