اخبارتازه‌های سیاسی

روحانی: با افتخار تحریم‌های غیرقانونی را دور می‌زنیم

حسن روحانی همزمان با آغاز تحریم‌های جدید آمریکا اظهار داشته، تهران این تحریم‌های “ظالمانه” را مَهَار می‌کند. روحانی دولت ترامپ را “سرآمد تخلفات” در میان دولت‌های پیشین آمریکا دانسته و تأکید کرده، ایران از تحریم‌ها عبور می‌کند.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران، دیروز ۱۴ آبان همزمان با آغاز اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های تأکید کرد: ایران به فروش نفت خام خود ادامه خواهد داد. روحانی که در جلسه معاونین و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی سخن می‌گفت، اضافه کرد: ایران “با افتخار تمام” این تحریم‌ها را دور می‌زند و آنها را مهار می‌کند.

رییس‌جمهوری ایران همچنین افزود: کشور اینک در “شرایط جنگ اقتصادی” بسر می‌برد. او با اشاره به معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران گفت: «حتی اگر ۸ کشور را هم استثناء نمی‌کردند، باز هم ما نفت خودمان را می‌فروختیم.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، یک روز پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های ایران در مصاحبه‌ای تلویزیونی به معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی اشاره کرده و گفته بود این کشورها “برای اینکه میزان واردات نفتی خود از ایران را به صفر برسانند، به اندکی زمان بیشتر نیاز دارند.” پمپئو از این هشت کشور نام نبرده و تنها اشاره کرده بود که این معافیت به طور موقت و تا زمانی که این کشور‌ها بتوانند وابستگی نفتی خود به ایران را قطع کنند، ادامه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا