اخبارتازه‌های سیاسی

فلاحت‌پیشه: اجرای سازوکار اروپا به تنش‌زدایی احتمالی ایران با آمریکا موکول شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران می‌گوید که اجرایی شدن بسته پیشنهادی اروپا به ایران، به مواردی چون «تنش‌زدایی احتمالی» بین ایران و آمریکا موکول شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه روز سه‌شنبه هشتم آبان در مصاحبه با سایت «خانه ملت»، وابسته به مجلس، گفت که این بسته تا هفته آینده با عنوان «سند همکاری» بین طرفین ثبت خواهد شد.

به گفته او، اجرایی شدن این سند در عین حال «به چند مورد دیگر موکول شده است».

آقای فلاحت پیشه اضافه کرد: «مذاکراتی که ایران و اروپا خواهند داشت و تنش‌زدایی احتمالی که ممکن است بین ایران و آمریکا شکل بگیرد، از جمله مواردی هستند که اجرایی شدن بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به آنها موکول شده است».

او اما توضیحاتی درباره «تنش‌زدایی احتمالی» بین ایران و آمریکا نداده است.

این در حالی است که پس از هر سفر مقامات ایرانی و آمریکایی به عمان گمانه‌زنی‌هایی درباره ارسال پیام و یا مذاکرات پنهانی بین دو کشور مطرح می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از مطرح کردن پیشنهاد دیدار با حسن روحانی بارها تاکید کرده است که ایران در نهایت مجبور است برای یک توافق جدید با آمریکا وارد مذاکره شود.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، اما ضمن ابراز پشیمانی از مذاکرات پیشین با آمریکا گفته که همانند آیت‌الله خمینی، بنیانگذار حکومت جمهوری اسلامی، مذاکره با آمریکا را ممنوع می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا