اخبارایران

روحانی، ۴ وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی‌کرد، به رغم مخالفت‌ها، شریعتمداری وزیرکار می‌شود

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، دیروز ۴ وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد.

فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد و امور دارایی، محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی، رضا رحمانی برای وزارت صنعت معدن و تجارت و محمد شریعتمداری، وزیر سابق صنعت معدن و تجارت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شدند . روحانی امیدوار است که ترکیب وزرای پیشهادی، خصوصاً وزیر جدید اقتصاد و امور دارایی که یک دانشگاهی و معاون سابق سازمان برنامه و بودجه بوده است، بتوانند در جهت برون رفت از مشکلات بسیار گسترده اقتصادی و معیشتی کشور، که بخشی از آن ناشی از تحریم های آمریکا است، اقدام نمایند.

محمد شریعتمداری در حالی به عنوان گزینه وزارت کار به مجلس معرفی شده که بیش از ۸۰ نماینده مجلس طرح استیضاح او را ارائه کرده بودند و او باید پاسخگوی مطالبات سنگین بر زمین مانده در این حوزه باشد. باقی ماندن محمد شریعتمداری در هیات دولت و انتخاب وی برای یک وزارت حساس کشور، یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آنهم در مقطع و شرایط خطیر کنونی که مشکلات اقتصادی و معیشتی بیش از هر زمان دیگر بر گرده کارگران و کارکنان بخش خصوصی کشور سنگینی می کند، این شائبه را ایجاد کرده است که آیا انتخاب وی واقعاً از سوی روحانی انجام گرفته است، یا این انتخاب به نحوی به حسن روحانی تحمیل شده است؟

رضا رحمانی، گزینه دولت برای وزارت صنعت معدن و تجارت نیز معاون طرح و برنامه این وزارتخانه است و پیش تر چند دوره نماینده تبریز در مجلس شواری اسلامی بوده است.

اما گزینه روحانی برای وزرات اقتصاد و امور دارایی با توجه به پیشینه دانشگاهی فرهاد دژپسند این نظر را تقویت می کند که روحانی در این شرایط حساس و سخت اقتصادی کشور دست کمک به سوی اقتصاد دانان دراز کرده است.

دکمه بازگشت به بالا