اخبارتازه‌های سیاسی

مرکز همکاری احزاب کردستان: جامعه بین‌المللی مانع اقدامات مداخله‌جویانه حکومت ایران شود

مرکز همکاری احزاب کردستان طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن موشک‌باران مقرات حزب دمکرات و اعدام رامین حسین‌پناهی و لقمان و زانیار مرادی اعلام کرده است: مردم کردستان با اعتصاب سراسری در بیست و یکم شهریورماه به احزاب و سازمان‌های سیاسی نشان دادند که اتحاد و همبستگی آنان عامل همبستگی توده‌های مردم کردستان است و همچنین پیام این اعتصاب خطاب به حکومت ایران، این بود که مطالبات و خواسته‌های احزاب سیاسی مطالبات و خواسته‌های مردم کردستان می‌باشند.

در بیانیه مرکز همکاری احزاب کردستان ایران با اشاره به موشک‌باران مقرات حزب دموکرات کردستان؛ از سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر و افکار عمومی خواسته است: به هر شیوه ممکن مانع اقدامات مداخله‌جویانه حکومت ایران شوند و اجازه ندهند که جان فرزندان ملت کُرد به روش‌های مختلف گرفته شود.

گفتنی است: هفدهم شهریورماه سال‌جاری، مقرات حزب دمکرات در عمق خاک اقلیم کردستان توسط سپاه پاسداران موشک‌باران شد که به جان باختن ۱۶ تن از کادر و نیروهای پیشمرگه این حزب انجامید.

پس از آن؛ نماینده وقت آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی در شورای امنیت موشک باران مقرات حزب دمکرات را “مداخله آشکارا حکومت ایران در امور کشورهای منطقه” دانست.

پس از این حمله موشکی سپاه پاسداران، مردم کردستان بنا به فراخوان مرکز همکاری احزاب کردستان ایران در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی کُرد و موشک‌باران مقرات حزب دمکرات اعتصاب کردند.

دکمه بازگشت به بالا