اخبارتازه‌های سیاسی

توئیتر میلیون‌ها توئیت مرتبط با «عملیات سایبری روسیه و ایران» را منتشر کرد

شبکه اجتماعی توئیتر میلیون‌ها توییت از حساب‌های کاربری مرتبط با عملیات «اطلاعاتی»، برای تاثیرگذاری سایبری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد.

به گزارش رویترز،‌ شبکه اجتماعی توییتر، پیشتر تعداد این حساب‌ها را اعلام کرده بود، اما اینک محتوای این توئیت‌ها شامل تصاویر، ویدئو و دیگر اطلاعات را منتشر کرده است.

طبق این گزارش،این ۱۰ میلیون توئیت متعلق به بیش از چهار هزار و ۶۰۰ حساب کاربری هستند که سه هزار و ۸۴۱ عدد از این حساب‌ها با «آژانس تحقیقات اینترنتی» در روسیه مرتبط هستند. همچنین ۷۷۰ حساب کاربری مرتبط با ایران نیز شناسایی شده‌اند.

این مجموعه منتشر شده علاوه بر ۱۰ میلیون توئیت شامل دو میلیون عکس و ویدئو نیز است.

توئیتر در بیانیه‌ای اعلام کرده است: این اطلاعات و محتویات این توئیت‌ها را برای بررسی بیشتر توسط محققان و جامعه دانشگاهی در سراسر جهان منتشر می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا اواخر تیرماه تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ را تایید کرد و ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه را به مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کرد. به دنبال آن واشینگتن نیز تحریم‌هایی‌ را علیه مسکو اعمال کرد.

در همین زمینه، شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز در مردادماه سال جاری اعلام کرد: صدها صفحه و حساب کاربری را که با ایران و روسیه مرتبط بوده‌اند، به دلیل «رفتار هماهنگ غیر قابل اعتماد» مسدود کرده است.

فیس‌بوک در یک پست اعلام کرده است: ۶۵۲ صفحه، گروه و حساب در این شبکه اجتماعی که مردم را در خاورمیانه، آمریکای لاتین، بریتانیا و آمریکا هدف قرار می‌دادند، حذف کرده است.

شرکت امنیت سایبری «فایر آی» نیز در مردادماه سال جاری اعلام کرد: شبکه مرتبط با رسانه‌های دولتی ایران فعالیت‌های تبلیغاتی در ضدیت با عربستان سعودی انجام می‌دادند.

پیش از این بخش ایمنی شبکه اجتماعی توئیتر گفته بود: ۲۸۴ حساب کابری را که دست به اقدامات «مخدوش‌سازی هماهنگ» می‌زدند، مسدود کرده است.

این شبکه اجتماعی می‌گوید: بسیاری از این حساب‌های کاربری، اصلیت ایرانی داشته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا