اخبارایران

آغاز تحصن معلمان در شهرهای مختلف ایران

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آغاز تحصن سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی و بازداشت فعالان صنفی معلمان است.

فعالان حوزه فرهنگیان در فضای مجازی گزارش کرده‌اند: این تحصن‌هایِ اعتراضی تاکنون دست‌کم در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ایلام، یاسوج، سنندج، سمیرم، همدان، آمل، زرین‌شهر، گناباد، اسلام‌آباد، تربت حیدریه، مریوان، سروآباد و گرمه برگزار شده است.

اعتراض سراسری صنفی معلمان که با هشتگ «تحصن سراسری معلمان» در توئیتر فارسی‌زبان گزارش شده، در اعتراض به «گرانی و تورم، پایین آمدن قدرت خرید معلمان، کیفیت‌زدایی از آموزش و ادامه بازداشت فعالان صنفی» صورت می‌گیرد.

در این تحصن‌ها، آموزگاران و دبیران مدارس در مدرسه‌ها حضور می‌یابند اما سر کلاس درس نمی‌روند. این تحصن قرار است روز دوشنبه نیز ادامه یابد.

این اعتراض‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هنوز یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید در ایران نمی‌گذرد.

تصاویر متعددی از معلمان در شهرهای مختلف ایران منتشر شده که در دفتر مدیریت مدارس یا سالنی گرد هم آمده و دست از تدریس کشیده‌اند.

آنها دست‌نوشته‌های زیادی نیز در دست دارند که محتوای آنها دوری آنها از وابستگی به احزاب «چپ و راست» و تنها تاکید بر شغل معلمی آنهاست.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از تحصن و اعتصاب گسترده معلمان در شهرهای مختلف ایران حکایت دارد. پیشتر «شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران» در اعتراض به پایین بودن دستمزد معلمان، خواهان تحصن سراسری در روزهای ٢٢ و ٢٣ مهرماه شده بود.

فرهنگیان بازنشسته نیز اعلام کرده‌اند که از برگزاری این تحصن حمایت می‌کنند.

گزارش‌ها از مدارس ایران حاکی است: در آستانه این تحصن، فشارها بر فعالان صنفی معلمان افزایش یافته، با این حال؛ تحصن معلمان در شهرهای مختلف ایران به‌صورت گسترده‌ای برگزار شده است.

دکمه بازگشت به بالا