اخبارایران

عضو هیات رئیسه مجلس: تیم اقتصادی دولت ناکارآمد است

یک نماینده مجلس، تیم اقتصادی دولت را بسیار ناکارآمد دانست و گفت: نمی‌دانیم که رئیس‌جمهور به چه علتی تا آخرین لحظه برای تغییر ندادن اعضای ناکارآمد دولت مقاومت کرد. این اقدام آقای روحانی بازتابی منفی برای اوست و نباید بر مواردی اینچنینی دائما اصرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده دوره دهم مجلس از حوزه انتخابیه «ساری» و «میاندورود» گفت: رفتن شریعتمداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتباه است و نمی‌تواند برای تکیه بر صندلی این وزارت رأی‌ اعتماد بگیرد.

وی افزود: رئیس جمهور دچار اشتباه استراتژیک است و بر تکرار اشتباهاتش اصرار دارد. ما از دولت حمایت بی‌چون و چرا نمی کنیم. رفتن شریعتمداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتباهی است که قطعا مجلس به این انتخاب،‌ عکس‌العمل منفی نشان خواهد داد . البته از نظر قانونی جابه‌جایی وزرا ایرادی ندارد اما منطق حکم می‌کند که آقای روحانی فرد دیگری را برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند.

وی با اشاره به دستاویز قرار دادن استیضاح توسط نمایندگان برای تامین مطالبات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: گاهی اوقات نمایندگان چاره‌ دیگری ندارند. نماینده‌ای که به وزیر دسترسی ندارد و بارها به وی نامه می‌نویسد و تذکر می‌دهد اما مشکل حوزه انتخابیه‌اش حل نمی‌شود و با انتقادات شدید مردم مواجه می‌شود، مجبور است که از مسیرهای قانونی چون استیضاح، مشکلات و مطالبات مردم را حل و فصل کند. اما به هر صورت این لابی‌گری‌ها در زمان استیضاح وزرا وجود دارد و قابل انکار نیست.

یوسف نژاد بیان کرد: رئیس‌جمهور خودش باید هر چند وقت یک بار برای ارائه گزارش و مشورت درباره مسائل کلان مملکت، به مجلس بیاید نه آنکه کار را به جایی برساند که به زور او را به مجلس بیاورند. این هم یکی دیگر از ایرادات رئیس‌جمهور بود که بر نیامدن به مجلس اصرار کرد، تا اینکه: نمایندگان در قالب سوال او را وادار کردند به مجلس بیاید و پاسخگوی عملکردش باشد.
پیشتر، بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور نامه نوشتند که تغییراتی را برای ترمیم تیم اقتصادی دولت و بهبود اوضاع کشور در دستور کار قرار دهد.

از سوی دیگر گفته می‌شود: این اقدامات، در جهت همسویی بیشتر دولت با هسته اصلی حاکمیت انجام شده و در همین راستا، چرخش روحانی به سوی خامنه‌ای را در پی داشته است؛ با این حال، روند افزایش نارضایتی عمومی در ایران، شتاب بیشتری به‌خود گرفته و گرانی، به اعتراضات مردمی دامن زده است.

در همین حال؛ حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، مدعی شد: این مشکلات، نتیجه جنگ روانی آمریکاست.

دکمه بازگشت به بالا