اخبارایران

از پولشویی سپاه در شرکت بزرگ “هلدینگ داروگر تا مسدود شدن حساب های حسین طائب

شرکت بزرگ “هلدینگ داروگر “که یکی از صاحبان اصلی آن “بیژن اسماعیلی” نماینده سپاه است، نزدیک به دو ماهه که تعطیل شده است .

وضعیت کارگران شاغل در این شرکت نامشخص است وهیچ مسئولى حاضر به پاسخگویی آنان نیست .

گفته می شود ، این شرکت ۴۰۰۰ کارمند دارد .

در همین حال ، یکی از کارمندان این شرکت به گزارشگر کلمه گفته نزدیک به چهارماه است که کارکنان شرکت مذکور حقوق نگرفته اند .

این منبع همچنین می گوید : اسماعیلی ۷سال است که حتی کوچکترین سودسهام “هلدینگ داروگر ” رابه سهامداران نیز پرداخت نکرده است .

منبع مذکوردرباره دلیل تعطیلی شرکت های وابسته به “هلدینگ داروگر ” می گوید: این موضوع با فرمان سپاه انجام گرفته است.

آنگونه که این منبع می گوید: سپاه درصدد است که بازار را خالی از مواد شوینده و دیگر مواد تولیدی کند تا اینکه قیمت مواد یاد شده افزایش بی رویه یابد وسپس سود کلانی به حساب های آنان واریز شود . همچنین مشکلات مالی و امنیتی حسین طائب نیز از دیگر علت های متوقف شدن شرکت های یاد شده است  .

تصاویر مربوط به تعطیلی کارخانه پودرشوینده داروگر درشهرصنعتی اشتهارد

هفته گذشته ، کارکنان تولی پرس قزوین ( از شرکت های وابسته به “هلدینگ داروگر “)  در اعتراض به عدم دریافت حقوق دست به تجمع اعتراضی زدند.

آنان  نسبت به تعطیلی شرکت بدون دلیل و قطع کردن مزایای پرسنل معترض هستند.

درخبری که امروز ( یکشنبه، ۱۵ مهر ) بدستمان رسیده ، معاون اقتصادی استاندار، فرماندار البرز و جمعی از مدیران از شرکت تولی پرس دیدن کرده وبعد از آن در خبر گزاری ها  مدعی شدند که با پیگیری ویژه مدیریت استان و نمایندگان مجلس شرکت تولی پرس به چرخه تولید بازگشته است .

همزمان کارکنان این شرکت از ادامه فعالیت شرکت تولی پرس قزوین مطمئن نيستند ومعتقدند كه این موضوع بيشتر جنبه تبليغاتى ورسانه اى داشته است . به گفته آن ها ، امروز چند نفر از کارکنان را برای تبلیغات فراخوانده اند وسپس شرکت را مجددا تعطیل کرده اند .

شرکت تولی‌پرس در سال ۱۳۴۳ در شهر صنعتی شهرستان البرز استان قزوین تاسیس و راه اندازی شده است.

این گزارش در حالی افشا می شود که طی یک سال گذشته، اخبار زیادی از وضعیت نامناسب هلدینگ داروگر (که شرکت‌های متعددی ازجمله کارخانه داروگردرتهران،کارخانه تولی پرس درقزوین،کارخانه روغن جهان درزنجان،کلوچه وکیک کام درهمدان ،کارخانه پودرشوینده داروگر در اشتهارد و غیره را دربر دارد) منتشر شده بود؛ اما مسئولان و مدیران این هلدینگ، همواره این اخبار را تکذیب  کرده اند .

براساس برخی گزارش ها ، ۴۰%بازارشوینده درایران  متعلق به هلدینگ داروگر ” است.

گفته می شود که این شرکت ازروی عمدتولیدرا متوقف کرده تا اینکه درآینده بتواند مواد مورد نیاز مردم را گرانتربفروشد؛همانندروغن جامدکه قیمتش۴برابرگردید.

براساس تحقیقاتی که گزارشگر کلمه انجام داده است، شرکت “هلدینگ داروگر” یکی ازشرکت های بزرگی  است که برای سپاه پولشویی میکند.

در همین ارتباط ، گزارش های رسیده می گوید: بیژن اسماعیلی کارگزار حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است واز زمانی که  طائب دچار مشکل شده ( تحت بازجویی قرار گرفته ) ، مشکلات شرکت های وابسته به اسماعیلی هم افزایش یافته است .

گفته می شود، حساب های حسین طائب مسدود شده ، از این رو مشکلات شرکت های وابسته به وی نیز افزایش یافته است .

همزمان اسماعیلی نیز بدون دلیل به مدت ۱۳ روز در شرکت یاد شده حضور نیافته و از دیده ها پنهان بوده است .

گزارش هایی که از داخل شرکت یاد شده به دست گزارشگر کلمه رسیده  می گوید : هرچند حسین طائب رسما سمتی در شرکت مذکور ندارد، اما  پیش تروی مستقیما”به اسماعیلی امرونهی می کرد.”

دراین راستا ، صاحبان شرکت های یاد شده  از جمله بیژن اسماعیلی بخشی زیادی از سرمایه ودرآمد این شرکت ها را وارد بازارملک ودلار کرده اند.  گفته می شود ،اکثر ساخت وساز برجهای سعادت اباد نیز دراختیار  اسماعیلی است .

براساس گزارش ها، بیژن اسماعیلی، عضو سپاه پاسداران، مالک ۱۹ مجموعه صنعتی است که همه را در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد با پرداخت ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت از سازمان اقتصادی کوثر متعلق به بنیاد شهید گرفته است .

درباره سهم شرکت یادشده ،گفته می شود۴۹% به بنیاد شهید و۵۱% به بیژن اسماعیلی اختصاص دارد .ظاهرا سهم بنیاد شهید بیشتر جنبه صوری  دارد .

 

 

دکمه بازگشت به بالا