اخبارایران

مشاور عالی خامنه‌ای، از اخراج دو دختر رفسنجانی از دانشگاه آزاد دفاع کرد

علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفته است: کسی که “ارزش‌های انقلاب” را زیر سوال می‌برد، جایی در این دانشگاه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه نزدیک به نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران، این سخنان در دفاع از اخراج، دو دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، بنیانگذار دانشگاه آزاد ابراز شده است.

علی اکبر ولایتی در همایش مدیران استانی، گزینش دانشگاه آزاد تاکید کرد: آموزش عالی باید منطبق بر دیدگاه‌های انقلاب و «مقام معظم رهبری» پیش رود.

فائزه هاشمی، استاد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد پیشتر از اخراج خود و خواهرش، فاطمه هاشمی، استاد و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب «به صورت شفاهی»  و بدون ابلاغ حکم کتبی خبر داده بود.

گفته می‌شود: انگیزه و علت اخراج دو دختر هاشمی رفسنجانی، ناشی از اختلاف‌ها و رقابت‌های سیاسی میان گرایش‌ها و جناح‌های مختلف حاکمیت است که از زمان ریاست ولایتی بر هیئت امنای دانشگاه آزاد، آشکارتر شده است.

علی‌اکبر ولایتی که در میان فهرست طولانی شغل‌ها و سِمَت‌های خود عنوان مشاور امور بین‌الملل رهبر نظام را نیز در اختیار دارد، اندکی پس از مرگ هاشمی رفسنجانی با حکم علی خامنه‌ای به ریاست هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد منصوب شد.

دکمه بازگشت به بالا