اخبارایران

حسن روحانی شرایط کشور غیرعادی و پیچیده است

رئیس جمهور ایران، شرایط پیش‌ روی کشور را «پیچیده» توصیف کرد و خواستار آن شد که توقع از دولت او، متناسب با شرایط «غیرعادی و حساس» فعلی باشد.

حسن روحانی با بیان اینکه «امروز در مقطع بسیار حساسی قرار داریم» اظهار داشت: ایران «در میانه یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی» قرار دارد.

اظهارات وی پس از اعلام خروج آمریکا از توافق‌نامه برجام، بازگشت دوباره دور اول تحریم‌های آمریکا علیه تهران و نزدیک‌ شدن به زمان اعمال دور دوم تحریم‌ها علیه نظام تهران که صنعت نفت کشور را نشانه گرفته، مطرح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهور ایران، حسن روحانی در دیدار با فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: «توقعات از دولت باید متناسب با شرایط غیرعادی و حساسی باشد که در آن قرار داریم».

وی افزود: «وضعیت پیش‌ روی کشور پیچیده است. اگر این دولت بر سر کار نبود، شاید حتی پیش از اعلام آمریکا، ایران از برجام خارج شده بود و امروز وضعیت بغرنجی داشتیم».

آن‌ طور که روحانی بیان کرده، با «تدبیر دولت» و «موضع مدبرانه نظام» پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، کشور «از یک خطر بزرگ» نجات یافت.

روحانی در ادامه اظهارات خود از فعالان اصلاح‌طلب خواست تا «حفظ و ارتقای امید و اعتماد عمومی» را اصلی‌ترین مسئله خود بدانند.

منتقدان و فعالان سیاسی منتقد حکومت ایران، از جریان اصلاح‌طلب تحت عنوان جریانی استمرارطلب یاد می‌کنند که نقش عمده‌ای در تداوم سلطه سیاسی حکومت فعلی ایران دارد.

از سوی دیگر؛ بی‌اعتمادی مردم به نظام و ساختار سیاسی در جریان اعتراضات سراسری، با شعارهایی بر ضد اصل نظام و هر دو جریان سیاسی حکومت ایران همراه بود.

دکمه بازگشت به بالا