اخبارایران

یکی دیگر از متهمان به فساد اقتصادی، گریخت

در شرایطی که مسئولان ارشد قوه قضائیه می‌گویند: در برخورد با مفسدان اقتصادی «مماشات نخواهند کرد»، اما سخنگوی قوه قضائیه از «در دسترس نبودن مدیرعامل موسسه سکه ثامن و احتمال فرار وی به خارج ایران خبر داده است». این خبر، موجب نگرانی مال‌باختگان این موسسه شده است.
رسانه‌های ایران میزان کلاهبرداری این موسسه از مشتریانش را ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند. پلیس تهران نیز پس از اعلام ورشکستگی این موسسه در نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار مسدود شدن تمامی حساب‌های بانکی متعلق به مدیران و کارکنان این موسسه شد.
چند روزِ قبل؛ خبرگزاری حکومتی فارس از فرار مسئول فروش فرآورده‌های نفتی به کشتی‌ها در منطقه بوشهر خبر داده بود.
آذر ۱۳۹۶ نیز رسانه‌های ایران از فرار یکی از مدیران وزارت نفت به کانادا پس از کشف فساد مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی در این وزارتخانه خبر داده بودند. مقام‌های دولتی و قضایی فرار این مدیر دولتی را تائید کرده‌اند.
مدیرعامل موسسه سکه ثامن، چنانچه خبر فرار او از ایران صحت داشته باشد، چندمین متهم به فساد اقتصادی است که طی ماه‌های گذشته از ایران خارج شده است. پیش از این مسئولان قوه قضائیه، فرار شماری از متهمان مشهور به سلطان سکه را تأیید کرده و از متواری بودن آنها خبر داده بودند.
همین خبر؛ پیشتر درباره‌ی «ابربدهکار بانکی» ایران از سوی قوه قضائیه تأیید شده بود.
برپایه گزارش رسانه‌های دولتی، از نیمه دوم سال گذشته خروج سرمایه و سرمایه‌داران از ایران افزایش چشمگیری داشته است. این روند با افزایش شمار فرزندان و وابستگان مقام‌های حکومت ایران در خارج از ایران همراه بوده است.

دکمه بازگشت به بالا