اخبارایران

امارات: ایران در حال تلاش برای ایجاد اختلاف بین آمریکا و اروپا است

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، روز سه شنبه سوم مهر به کشورهای اروپایی هشدار داد: طرح آنها برای ایجاد «سازوکار ویژه» ای برای دور زدن تحریم های آمریکا، هرچند ممکن است روزنه امیدی برای ایران ایجاد بکند، اما در نهایت، رویکرد سختگیرانه آمریکا در قبال ایران، آن را بی اثر خواهد کرد.

انور قرقاش در نیویورک به رویترز گفته است: نگران اختلاف سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان با آمریکا بر سر توافق هسته ای با ایران، موسوم به برجام است.

وی تصریح نموده، آمریکا و سه کشور اروپایی بر سر آینده فعالیت هسته‌ای ایران، توقف برنامه موشکی و پایان دادن به فعالیت‌های منطقه ای ایران توافق دارند.

انور قرقاش تاکید کرده است: هرچه زودتر ما بتوانیم به این اختلاف نظرها پایان بدهیم بهتر است.

وزیر امور خارجه امارات متحد عربی در ادامه گفته است: ایرانی های روی این حساب می کنند و شاید هم در حال ایجاد شکاف میان رویکرد واشنگتن و سیاست اروپایی ها هستند.

انور قرقاش همچنین گفته است: متاسفانه، اختلاف نظرات درباره رویکرد (درقبال ایران) مفید نیست و به ایران نوعی حیات و امید می دهد تا به اقداماتی که مایه نگرانی همه است، ادامه دهد.

وزیر خارجه امارات تصریح کرده است: سیاست دونالد ترامپ برای تشدید اعمال فشار بر ایران و تحریم های ۱۴ آبان نتیجه خواهد داد و ایران طی یکسال آینده به میز مذاکره باز خواهد گشت.

دکمه بازگشت به بالا