اخبارایران

ویدیو …اهانت شایان مصلح بازیکن سرشناس فوتبال به مقدمات اهل سنت

“شایان مصلح”، بازیکن شناخته‌شده فوتبال ایران، با کمال جسارت و بدون توجه به اعتقادات قریب به دو میلیارد مسلمان اهل سنت جهان، در جلسه‌ای با حضور مداحان و روضه‌خوانان نزدیک به رهبر نظام، به خلفای راشدین و مقدسات اهل سنت و جماعت اهانت کرد.

در ویدئوکلیپی که در شبکه‌های اجتماعی اتنشار یافته، این بازیکن فوتبال، به بهانه‌ی افتخار به رافضی‌گری، و حب علی و فاطمه، دو تن از شخصیت‌های بزرگوار اسلام که مورد احترام ویژه اهل سنت‌اند، به دیگر بزرگان اسلام اهانت کرده و همین را معنای شیعه‌گری برمی‌شمرد.

پیشتر نیز در مواردی مشابه؛ امیرقلعه‌نویی، سرمربی سرشناس فوتبال ایران، به اصحاب پیامبر اسلام اهانت کرده بود.

تشبیه جریانات سیاسی به اتفاقات صدر اسلام و تشبیه رجال سیاسی عصر حاضر به شاگردان پیامبر اکرم صلی‌ الله‌ علیه‌ وسلم از سوی برخی چهره‌های سیاسی- مذهبی ایران پیشتر نیز سابقه داشته است.

جامعه اهل سنت ایران، این رویه را «سریال جریحه‌دار کردن احساسات مذهبی اهل‌سنت» نامیده و اعلام کرده‌اند: «هرگز گمان نمی‌رفت دنیای ورزشی کشور که ارتباط چندانی با مسایل اعتقادی و تاریخی ندارد، نیز به این معضل اخلاقی- اعتقادی گرفتار آید».

شایان ذکر است: علما و اندیشمندان اهل سنت، تأکید کرده‌اند: اگرچه این جمله اهانت‌آمیز را “این بازیکن فوتبال” به زبان آورده است و پیکان اعتراض و انتقاد قبل از همه متوجه اوست، اما این رویه جای سوال و انتقاد شدید دارد که چرا به هر مناسبت و بهانه‌ای، مقدسات اهل سنت با چنین اظهارات فرقه‌گرایانه‌ای مورد تاخت و تاز قرار می‌گیرد.

فعالان مذهبی اهل سنت تأکید کرده‌اند: به راستی اوضاع کشور را چه شده که فعالان عرصه ورزشی کشور نیز به اعتقادات جامعه اهل‌سنت ایران اهانت می‌کنند و علاوه بر سایت‌های مذهبی وابسته به افراطیون، در میان جامعه ورزشی کشور نیز باید شاهد اهانت به شخصیت‌های مورد احترام اهل‌سنت باشیم؟

توهین «شایان مصلح» به مقدسات اهل سنت مورد انتقاد شدید فعالان اهل سنت قرار گرفته است. این فعالان این حرکت را اهانت به عقیده مسلمانان می دانند.

دکمه بازگشت به بالا