اخبارایران

تأکید دونالد ترامپ بر تشکیل جلسه شورای امنیت به ریاست آمریکا درباره ایران

در حالیکه برخی رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران مدعی شده بودند، در جلسه شورای امنیت، با ریاست آمریکا به پرونده ایران پرداخته نخواهد شد، دونالد ترامپ، در توئیتی به این شایعات پایان داد و نوشت: شخصا ریاست جلسه شورای امنیت درباره ایران را بر عهده خواهم داشت.

سخنرانی های نشست مجمع عمومی سازمان ملل از روز سه شنبه آغاز می‌شود و روز چهارشنبه، ایالات متحده که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، قصد دارد: به موضوع ایران در این نشست با حضور سایر اعضای شورای امنیت و احتمالا نماینده ایران تشکیل جلسه دهد.

ایالات متحده از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ از رفتارهای نظام تهران انتقاد کرده است؛ بطوریکه به تازگی، گزارش وزارت خارجه ایالات متحده درباره وضعیت تروریسم در جهان بار دیگر تاکید دارد: حکومت ایران در صدر فهرست حامیان تروریسم قرار داد.

این، چندمین سال پیاپی است که ایران در صدر حامیان تروریسم در گزارش وزارت خارجه آمریکا قرار می گیرد.

گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت تروریسم در جهان می گوید: ایران و نیروهای وابسته به این رژیم، برای آشوب و خشونت در کشورهای افغانستان، بحرین، عراق، لبنان و یمن مسئول هستند.

این گزارش افزوده است: جنگجویان ایرانی و شبه نظامیان تحت حمایت ایران مانند حزب الله لبنان از میدان جنگ در سوریه تا جاهای دیگر حضور دارند.

دکمه بازگشت به بالا