اخبارایران

گمانه‌زنی‌های نمایندگان مجلس درباره ارجاع سؤال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه

پس از قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ‌های حسن روحانی، نماینده قم، مجتبی ذوالنور خبر داده است: احتمالا وضعیت ارجاع سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه، روز یکشنبه ۱۱ شهریور، مشخص می‌شود.

ذوالنور که خود از طراحان سؤال از رئیس جمهور است و پیشتر جانشین نماینده آیت‌الله خامنه‌ای، در سپاه بوده، در خصوص ارجاع یا عدم ارجاع سؤال از روحانی به قوه قضائیه تصریح کرد: تعدادی از متقاضیان سوال از رئیس‌جمهور، جلسه‌ای با نمایندگان حقوق‌دان مجلس خواهند داشت تا تکلیف ارجاع سوال از حسن روحانی به قوه قضاییه را مشخص کند.

مجتبی ذالنور افزود: «بررسی می‌کنیم که عملکرد رئیس‌جمهور در مورد چهار سوالی که نمایندگان از پاسخ‌های آقای روحانی قانع نشدند، چگونه بوده است و اگر این عملکرد مبتنی بر نقض قانون باشد، سوال به قوه قضائیه ارجاع می‌شود».

سخنان مجتبی ذوالنور در شرایطی ابراز شد که بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، گفته است: «فعلا بحث قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور درباره سوالات و ارجاع آن به قوه قضائیه مطرح نیست» و «این موضوع منوط به جمع‌بندی و نظر حقوقی مجلس و هیئت رئیسه است».

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: اگر هیئت رئیسه مجلس به جمع‌بندی رسید، موضوع به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد و در این حالت، بحث جرم‌انگاری مطرح است.

در همین زمینه، ناصر موسوی لارگانی،‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته است: «آمارهای بسیار دور از ذهن آقای روحانی در موضوعات اقتصادی بیشتر جنبه‌ طنز داشت تا واقعیت».

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به حسن روحانی گفت: «در هر ماه از سال حداقل ۱۰ هزار تن بیکار شدند»‌ و افزود: «دیگر وقت تبلیغات و انتخابات و شعار گذشته است».

وی همچنین حسن روحانی را مورد انتقاد قرار داد که ادبیاتش نسبت به مجلس «از بالا به پایین بود و این در شأن مردم ایران و نمایندگان» ‌نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس گفته است: «اگر امروز آقای رئیس‌جمهور پاسخ قابل قبولی برای پنج سوال اقتصادی ارائه ندهد، ناگزير از امضای طرح استيضاح وی خواهيم بود.».

دکمه بازگشت به بالا