اخباراهل سنتایران

بی‌خبری از “عبدالله بزرگزاده” پس از انتقال به قرنطینه زندان زاهدان

خانواده ” عبدالله بزرگزاده” از بیست روز پیش نسبت به وضعیت او در بی‌خبری بسر می‌برند. آقای بزرگزاده پیشتر در جریان تجمعی مسالمت آمیز که در حمایت از دختران ایرانشهر برگزار شده بود، توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عبدالله بزرگزاده که ۲۷ خرداد ۹۷ در تجمع مسالمت آمیز حمایت از دختران ایرانشهر توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شده بود، ۱۶ مرداد ۹۷ از بازداشتگاه اطلاعات سپاه تماسی تلفنی با خانواده خود داشت.

وی پس از آن به قرنطینه زندان زاهدان منتقل شده و تاکنون هیچ خبری از وضعیت نامبرده در دست نیست.

چند روز پس از بازداشت آقای بزرگزاده رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در یک مصاحبه خبری نسبت به بازداشت او مورد سوال قرار گرفت که در پاسخ علت بازداشت وی را “اخلال در نظم” خوانده و گفت: “برادر وی یکی از معاندین نظام است”.

عبدالله بزرگزاده یک روز پس از بازداشت “به طور ناگهانی” در راهرو دادگاه انقلاب ایرانشهر دیده شد و به تعدادی گفته بود که مورد شکنجه قرار گرفته است.

بازداشت عبدالله بزرگزاده و معترضان دیگری که در تجمع حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شدند موجی از انتقادها را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت و چند تن از ائمه جمعه نیز خواستار آزادی وی شدند.

تجمع حمایت از دختران ایرانشهر پس از آن شکل گرفت که مولوی طیب ملازهی در نماز عید سعید فطر ۹۷ از گروهی خبر داد که به ۴۱ نفر از دختران در ایرانشهر تجاوز کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا