اخبارایران

حسن روحانی به سرنوشت اکبر هاشمی و مرگ در استخر تهدید شد

در تجمعی حکومتی که در اعتراض به «فساد اقتصادی» در قم برگزار شد، شماری از حاضران نوشته‌هایی تهدیدآمیز علیه حسن روحانی در دست داشتند.

وب‌سایت «شفقنا» که خبرهای حوزه علمیه قم را پوشش می‌دهد، تصاویری از این تجمع را منتشر کرده که از جمله حسین طیبی‌فر، فرمانده تیپ ویژه حوزویان موسوم به «تیپ امام صادق»، و حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حال سخنرانی برای حاضران هستند.

در تصاویر انتشاریافته از این تجمع حکومتی تصویر یک شعارنوشته دیده می‌شود که تلویحا حسن روحانی را به سرنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی و مرگ در استخر تهدید می‌کند.

گفتنی است: اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۹ دی ۹۵ هنگام شنا در استخر دچار عارضه قلبی شد و درگذشت.

گفته می‌شود: در حالی که این استخرِ متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از انقلاب سال ۵۷ ساخته شده، اما سعید قاسمی، از فرماندهان سپاه پاسداران که به‌شدت منتقد هاشمی رفسنجانی بود، اولین بار از این استخر با نام «استخر فرح» یاد کرد و از آن پس این نام در رسانه‌های محافظه‌کاران ایران تکرار شد.

حال حسن روحانی از سوی یک تجمع سازمان‌یافته‌ی حکومتی از سوی محافظه‌کاران به سرنوشتی همچون سرنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی و مرگ در «استخرفرح» تهدید شده است.

اعتراض‌های سراسری علیه مشکلات اقتصادی ابتدا در دی‌ماه سال گذشته در ایران آغاز شد و به‌سرعت به‌سوی خواسته‌های سیاسی و شعارهایی علیه نظام تهران و رهبر آن پیش رفت؛ موضوعی که بیانگر افزایش سطح نارضایتی مردم از حکومت است.

با این حال به‌تازگی، به‌ویژه پس از سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر نظام تهران درباره «گله‌مند بودن مردم»، شماری از محافظه‌کاران ایران اقدام به برگزاری سخنرانی‌ها و تجمعاتی علیه سیاست‌های دولت حسن روحانی کرده‌اند. موضوعی که به‌گفته منتقدان، بیانگر اوج گرفتن نزاع‌های درون‌حکومتی و تندتر شدن شیب سقوط حکومت تهران است.

دکمه بازگشت به بالا