اخبارایران

تشکیل «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا با هدف هماهنگی اقدامات در قبال نظام تهران

وزیر خارجه آمریکا، برایان هوک را به‌عنوان مسؤول کارگروه ویژه اقدام ایران تعیین کرد.

برایان هوک، مسئولِ «گروه اقدام ایران»، در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز، تصریح کرد: «گروه اقدام ایران» کار هماهنگ کردن اقدامات در قبال ایران، در کلیه وزارتخانه ها و نهادهای زیر مجموعه دولت آمریکا را به عهده خواهد داشت.

وی افزود: ایران، مسئله‌ای است که در عرصه های مختلف نقش دارد؛ از جمله در مسائلی مانند: تروریسم، تأمین مالی تروریسم، اقدامات تهاجمی در دریا، گسترش تسلیحات موشکی، نقض حقوق بشر و می‌توان خیلی از موارد دیگر را به این فهرست اضافه کرد.

برایان هوک همچنین در خصوص فشار اقتصادی بر نظام تهران تصریح کرد: ایران بخشی مهم از درآمدهای تجاری خود را صرف حمایت مالی از تروریسم در سراسر جهان می‌کند و کارزار ما برای فشار اقتصادی حداکثری این است که دسترسی ایران به پول برای تامین منابع مالی تروریسم، برنامه موشکی اش و دیگر اقدامات را قطع کنیم، اقداماتی که باعث بی ثباتی و افزایش خشونت در خاورمیانه می شود.

مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما فکر می کنیم آنچه مردم ایران مطالبه می کنند و آنچه ما خواهان آن هستیم در یک راستا قرار دارند.

وی در خصوص مذاکراتش با مقام های دیگر کشورهای جهان گفت: در گفت وگوهایم با مقام های دیگر کشورها تلاش می‌کنم مذاکرات را به مسائلی فراتر از صرف برنامه هسته‌ای ایران گسترش دهیم.

برایان هوک به مسایلی مانند حضور ایران در عراق، سوریه، یمن، تأمین مالی حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه در خاورمیانه اشاره کرد.

وی همچنین تصریح کرد: حکومت ایران، تهدیدی فراتر از برنامه موشکی و هسته‌ای‌اش برای صلح و ثبات است.

دکمه بازگشت به بالا