اخباراهل سنت

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها: برای انتصاب مدیران اهل‌سنت‌ ذره‌بین بر‌نداریم

کیانوش جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه «وزارتخانه‌ها جای حضور شایستگان از هر قوم و مذهب است»، از «سهم بسیار اندک اهل‌سنت» در مدیریت‌ها و مناصب انتقاد کرد.

کیانوش جهانبخش که در هشتمین اجلاس عمومی استان‌ها صحبت می‌کرد، خاطرنشان نمود: متاسفانه اهل‌سنت سهم بسیار کمی در مدیریت و مناصب دارند.

وی افزود: چرا برای انتصاب مدیران اهل‌سنت تامل بسیار داریم و ذره‌بین برمی‌داریم؟

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در ادامۀ سخنانش تصریح کرد: باوجود بیش از ۱۰۰۰ منصب و سِمَتِ کلیدی همچون معاون رئیس‌جمهور، وزیر، معاون وزیر، استاندار و… هیچ‌گاه سهم هرمزگان و استان‌های محروم، یا بهتر بگویم؛ محکوم به عقب‌ماندگی، دیده نمی‌شود، درحالی‌که وزارتخانه‌ها جای حضور شایستگان از هر قوم و مذهب است.

آقای جهانبخش در ادامه افزود: مردم تقاضایی جز عمل به قانون و قرار گرفتن متخصصان صالح و شایستگان بر مسند امور ندارند؛ صالحانی که ظاهر و باطن‌شان یکی باشد و درصدد فریب و سردرگمی مردم نباشند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه با اشاره به معضل رانت خواری در کشور، از اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم هرمزگان اظهار تأسف کرده و گفت: قاچاقچی واقعی «رانت‌خواران» هستند، نه مردم هرمزگان.

وی همچنین به حضور کشتی‌های صیادی چینی در آب‌های جنوب اشاره کرد و خطاب به مسئولین گفت: در موضوع صید ناروای کشتی‌های بزرگ و صنعتی چینی که دارند دریا را جارو می‌کنند و نسل آبزیان را از بین می‌برند به مشاهدات و حرف مردم و صیادان شریف و زحمتکش هرمزگان اعتماد کنید و دست از بازیِ کی بود؟ کی بود؟ من نبودم که بسیار نخ‌نما و تهوع‌آور است بردارید.

دکمه بازگشت به بالا