اخبارایران

وزارت خارجه آمریکا: تهران باید به‌طور جدی بر پیامدهای رفتارش تامل کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی پس از بازگشت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، تاکید کرد، دولت ایالات متحده، مایل است با حکومت ایران مذاکره کند، اما واشینگتن به‌دنبال تعهد تهران، به انجام تغییرات بنیادین در رفتارش است.

بخشی از نشست خبری هدر نائرت در روز ۱۶ مرداد، مربوط به ایران، بازگشت تحریم‌ها، توافق اتمی و نیز عملکرد تهران در منطقه می‌شد. ساعاتی پیش از برگزاری این کنفرانس، بخش نخست تحریم‌های آمریکا، پس از فرمان دونالد ترامپ، اجرایی شدند. ترامپ در مراسمی گفته بود: سیاست دولتش، «وارد آوردن حداکثر فشار اقتصادی» به ایران است.

خانم نائرت در نشست خبری روز سه‌شنبه خود گفته است کشورش به‌دنبال توافق جدیدی با ایران است که نه تنها مسائل اتمی، بلکه -به توصیف او- «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده حکومت ایران» را هم در برگیرد. سخنگوی وزارت خارجه در توضیح این «رفتارها»، به برنامه موشکی ایران، «حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم» و «رفتارهای مخرب منطقه‌ای» اشاره کرده‌است.

این‌ها مواردی است که در ماه‌های اخیر و از زمان آغاز به کار دولت ترامپ، بارها از سوی ایالات متحده مطرح شده؛ اما ایران آن‌ها را رد کرده‌است.

۲

دکمه بازگشت به بالا