اخبارایران

وزیر کار از افزایش ۱ میلیون نفری بیکاران در اثر تحریم‌ها خبر داد

وزیر کار ایران با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری، فشار اقتصادی افزایش خواهد یافت، اظهار داشته:  تحریم‌های تازه، یک میلیون نفر را در ایران بیکار خواهد کرد.

علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به تلاطم اخیر، در بازار ارز ایران اذعان کرد: «گفتمان مشترك» مردم و دولت «ضعيف» شده است.

اذعان وزیر کار به بی‌اعتمادی مردم، نسبت به حکومت، هم‌زمان با گسترش دور جدید اعتراضات در ایران است.

از هفته گذشته دور تازه اعتراضات در ایران به دنبال سقوط ارزش پول ملی ایران، در برابر ارزهای خارجی و همچنین افزایش بی‌سابقه بهای طلا در بازارهای ایران آغاز شده و به‌سرعت رنگ و بوی سیاسی و ضدحکومتی به خود گرفته است.

علی ربیعی همچنین با اشاره به شکنندگی اجتماعی در ایران و بالا رفتن سطح نارضایتی از حکومت، اظهار داشت: در شرایط فعلی باید «تئوری مقاومت اجتماعی» برای «جلوگيری از شكنندگی اجتماعی و افزايش تاب‌آوری اجتماعی» اجرا شود.

وی کنترل قیمت غذا و تامین غذا و دارو برای افراد نیازمند و حمایت از شغل‌ها را به‌عنوان یک برنامه پیشنهادی برای کنترل اوضاع ذکر کرده است.

سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی بیان شده که پس از یک سال وعده های حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری برای اجرای چند طرح کاریابی و حمایت از بیکاران هنوز اجرا نشده است.

دکمه بازگشت به بالا