اخبارتازه‌های سیاسی

پیام موج اعتراضات جدید :به جناح‌های اصلاح طلب واصولگرا بی اعتمادیم

پس از سرکوب چند دوره اعتراضات مردمی از دی ماه سال گذشته (۹۶) ، باری دیگر مردم ایران در چند شهر مهم ایران به پاخاسته اند.

موج تظاهرات جدید روز سه‌شنبه ۹ مرداد  از اصفهان آغاز شده و به شهرهای مهم کشور همچون شیراز، کرج ورشت نیز کشانده شد.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به نابسامانی‌های اقتصادی از جمله بیکاری، تورم و گرانی برگزار می شود.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که تظاهرات در گوهردشت کرج تا  نیمه های شب سه شنبه ادامه داشته است و نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش تلاش کردند تا معترضان را متفرق کنند.

از دیگر سو، صبح  امروز ( چهارشنبه ) شهروندان اصفهانی دومین روز اعتراضات را پی گرفتند . شاهدان در خیابان شاپور جدید اصفهان می گویند نیروهای دولتی با تفنگ پینت بال و گاز اشک آور با معترضان برخورد کردند.
همچنین ویدیوهای دریافتی نشان می دهد که مردم کرج ورشت هم در اعتراض به بحران اقتصادی ، امشب مجددا به خیابان ها آمدند.

از دیگر سو ، فعالان مدنی می گویند تظاهرات قرار است امشب تا پاسی از شب  در شهرهای مختلف ایران نیز برگزار شود.

از شعارهای مهمی که در این دوره از تظاهرات ها جلوه گر بود شعارهایی همچون  «اصلاح‌‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا »،  «توپ، تانک ، فشفه آخوند باید گمشه «، «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن» ،نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بود .

تحلیلگران با اشاره به شعارهای این دوره از اعتراضات می گویند پیام موج اعتراضات جدید تاکید دیگری برای  جناح‌های  اصلی حکومت( اصلاح طلب واصولگرا ) بود که مردم  به هردو جناح  بی اعتماد هستند.

به گفته آن ها این شعارها نشان داد که مردم با دوجناح اصلی نظام یعنی اصلاح طلب واصولگرا مخالف و همچنین خواهان پایان دادن به حاکمیت آخوندها هستند .

play-rounded-fill
همزمان با این اعتراضات گزارش شده ۱۹۳ نماینده مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، خواستار «تغییر حداکثری» در کابینه دولت دوازدهم شدند.

این نمایندگان خطاب به آقای روحانی نوشته اند که «شرایط کنونی اقتصادی تغییرات حداکثری را می‌طلبد و خیر و صلاح کشور در تغییر حداکثری کابینه است».

این خواسته نمایندگان نشان می دهد  که کابینه دولت روحانی کارآمدی لازم را ندارد. وهمچنین نظام با بحران جدی مواجه است .

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا