اخبارایران

هنگامه شهیدی متهم به همکاری با کانال خبری «آمدنیوز» است

 

در حالیکه روز گذشته ، گزارشگر شبکه جهانی کلمه خبر داد بود هنگامه شهیدی مشاور سابق کروبی همچنان در بازداشت انفرادی غیر قانونی است و تاکنون اجازه تلفن و ملاقات حضوری با خانواده را نداشته است، مصطفی ترک همدانی، وکیل هنگامه شهیدی، اعلام کرد پرونده موکل من به دادگاه ارسال شده اما هنوز دادگاه انقلاب پرونده را وصول نکرده است. او همچنین اظهار کرد که موکل او یکی از متهمان به همکاری با کانال خبری «آمدنیوز» در خارج از کشور است.

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، مصطفی ترک همدانی روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت پرونده هنگامه شهیدی و اینکه آیا این پرونده تعیین شعبه شده است یا خیر اظهار داشت: چند روز پیش به دادسرا مراجعه کردم که اعلام شد پرونده موکل من به دادگاه ارسال شده اما هنوز دادگاه انقلاب پرونده را وصول نکرده است.

این وکیل دادگستری همچنین گفت : هنگامه شهیدی ۱۹ اسفند ۹۵ نیز به اتهام «ارتباط با کانال خبری آمدنیوز» بازداشت و پس از شش ماه با قرار وثیقه آزاد شده بود. اما پس از چندی قرار وی تشدید و مجدداً بازداشت شد.

این در حالیست که شهیدی اسفند سال گذشته  تاکید کرده بود که «هرگونه ارتباطی» با آمدنیوز را تکذیب می‌کند.

پیشتر( خرداد سال ۹۶) ، مصطفی ترک همدانی در نامه ای  خطاب به محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، اعلام کرده بود اتهام هنگامه شهیدی “امنیتی قلمداد شده” است.

وکیل خانم شهیدی از تحقیر موکلش در روند بازجویی نیز سخن گفته بود و در نامه تصریح می‌کند که بازجویی از هنگامه شهیدی شب‌ها و “با استخفاف و پوشاندن چشم” انجام می‌گیرد.

در نامه مصطفی ترک همدانی به وزیر اطلاعات همچنین آمده بود که مأموران تحت امر وزارت اطلاعات به موکل او برای “اعتراف” به “همکاری با کانال تلگرامی آمدنیوز” فشار می‌آورند.

هنگامه شهیدی فعال مطبوعاتی و حقوق زنان و  همچنین عضو حزب “اعتماد ملی” است.

دکمه بازگشت به بالا