اخبارایران

خشم سپاهیان از تلفات سنگینشان در مریوان و مشخص شدن گروه مسئول آن

پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) از گروه های نظامی معارض کرد مسئولیت حمله به اعضای سپاه  درمریوان  را به عهده گرفت

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ،شاخه نظامی پژاک می گوید دستکم۱۵عضو سپاه کشته شده اما مقامات ایرانی از کشته شدن ۱۱ نفر خبر می دهند.

حزب حیات آزاد کردستان (گروه پژاک) یک گروه چپ‌گرای نزدیک به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌کاکا) است که در کوهستان‌های مرزی مابین ایران، عراق و ترکیه فعالیت می‌کند.

همزمان با این تلفات سنگین سپاه ، گزارش های بدست آمده می گوید نیروهای بومی سپاه پاسداران در مراسم دفن کشته‌شدگان سپاه ،خواستار اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی کُرد به نام‌های زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین‌پناهی شدند. آن ها در صدد هستند بر هر نحوی که شده  انتقام شکست وکشته های خود را بگیرند .

این گزارش در حالیست که رضا میرزایی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان روز گذشته اذعان کرد که درگیری بین نیروهای سپاه و گروه مسلح ۲:۳۰ بامداد شنبه، ۳۰ تیر در روستای دری در منطقه مرزی مریوان رخ داده. او این گروه مسلح را حزب «حیات آزاد کردستان» (پژاک) معرفی کرده و گفته که آنها به پایگاه بسیج روستای دری حمله‌ور شده‌اند.  به گفته وی در این حمله ۱۱ عضو سپاه کشته و هشت تن دیگر مجروح شدند.

در همین حال قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی‌سپاه در اطلاعیه خود در این باره نوشته‌است که افراد مسلح بامداد شنبه به پاسگاه مرکزی این قرارگاه در روستای دری حمله کرده‌اند و در پی انفجار زاغه مهمات این پاسگاه، ۱۰ تن از افراد سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

اطلاعیه این قرارگاه نام کشته‌شدگان سپاه در این حمله را مهراب عبدی، قانع کرم ویسه، فرزاد رحیمی، ابراهیم حضرتی، عبدالرحمن خالدی، ایرج رحیمی‌نیا، آرام فیضی، شادمان مرادی، برهان معین‌پور، طالب محمودی و آرش رضایی ذکر کرده است.

این اطلاعیه مدعی شد که در این درگیری تعدادی از حمله‌کنندگان نیز کشته و تعدادی نیز زخمی و متواری شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا