اخبارتازه‌های سیاسی

واکنش سازمان همکاری اسلام به تصویب قانون «دولت- ملت یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی

سازمان همکاری اسلامی تصویب قانون موسوم به “یهودیت اسرائیل” توسط کنست رژیم صهیونیستی را محکوم کرده، آن را سرکشی آشکار در مقابل جامعه جهانی و قوانین بین المللی دانست

دکتر یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل این سازمان تاکید کرد: قانون «کشور یهود» که در پارلمان رژیم صهیونیستی به‌تصویب رسید، نژادپرستانه، باطل و نامشروع است و حقوق تاریخی ملت فلسطین، اعم از مسلمانان و مسیحیان را نادیده می گیرد.

وی، تصویب این قانون را امتداد تفکر صهیونیستی و سیاستهای نژادپرستانه اشغالگران برشمرد.

دبیر سازمان همکاری اسلامی، همچنین از جامعه جهانی دعوت کرد: این قانون غیر انسانی را محکوم کرده، در مقابل سیاستهای رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

در همین رابطه؛ سازمان علمی٬ آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو ) نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن تصویب قانون موسوم به «کشور یهود» آن را نژادپرستانه و مردود خواند.

سازمان آیسسکو در این بیانیه خواستار عدم پذیرش این قانون نژادپرستانه از سوی جامعه‌جهانی شده و عنوان کرده است: مصوبه مجلس رژیم‌صهیونیستی اعلان جنگ علیه فلسطینان و انکار حضور و حقوق مشروع آنها در سرزمین خودشان است.

گفتنی است: قانون ملت‌دولت یهود، رژیم صهیونیستی را کشوری برای یهودیان با حق برتری برای آنان نسبت به دیگر ساکنان فلسطین معرفی می‌کند؛ عبری را تنها زبان رسمی می‌داند و امتیازات ساخت‌وساز برای یهودیان در بیت‌المقدس و شهرک‌ها را افزایش می‌دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا