اخبارایران

انتصاب سردار جمال الدین آبرومند به سمت جانشین قرارگاه جنگ نرم سپاه

پس از تاکید علی خامنه ای، رهبر نظام ایران در زمینه اهمیت جنگ نرم وتوجه بیشتر به فضای مجازی ، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حکمى سردار سرتیپ پاسدار جمال الدین آبرومند را به سمت جانشین قرارگاه جنگ نرم سپاه منصوب کرد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، منابع نظامی در ضمن سابقه جمال الدین آبرومند نوشته اند که وی پیش از این معاون هماهنگ کننده فرمانده کل سپاه بود.

همزمان با بحران اقتصادی و استمرار تجمعات اعتراضی در کشور ، مردم از فضای مجازی برای  ابراز مخالفتشان  با نظام استفاده می کنند ؛ از این رو فضای مجازی برای نهادهای نظامی وامنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است .

جنگ نرم روشی برای تحمیل اراده و تأمین منافع است که با غلبه بر طرف مقابل، بدون استفاده از قدرت نظامی و روش های خشونت آمیز اعمال می شود. این جنگ همه عرصه های اجتماعی یک نظام سیاسی را می تواند تحت تأثیر قرار دهد.

جنگ نرم که با هدف تغییر ذائقه ها، تغییر باورها و تغییر رفتارها انجام می پذیرد، مبتنی بر کشش ها و گرایش ها و علاقه های مخاطبان طراحی شده و در هر زمینه فکری یا ذوقی اقدام به خوراک دهی می کند و با تسخیر فکری مخاطب، عملاً هدایت او را به دست گرفته و وضعیت و موقعیت او را تعیین می کند، تا جایی که مخاطب در ادبیات و نگرش فردی، قضاوت و داوری کلی، پوشش و آرایش ظاهری، ارزش گذاری، اقبال یا انزجار و خلاصه حرکات و سکنات، هم ذائقه با دشمن عمل کرده و به عبارتی ساده تر به سرباز بدون یونیفورم دشمن در خاکریز خودی تیدیل می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا