ایران

بازی اصلاح اصلاح طلبان رو می شود: سوپاپ اطمینان نظامیم و با مشی موسوی مخالفیم

درحاليكه اخيرا، “مجید انصاری” (مشاورمحمد خاتمی) تفکرات مخالف درجریان اصلاحات را  تفکرات«جوانان تندرو و احساسی» قلمداد کرده بود، محمدرضا خاتمی٬ دبیرکل سابق حزب مشارکت می گوید «اصلاح طلبان ابایی از این ندارند که بگویند ما سوپاپ اطمینان نظامیم.»

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، این گفته ها در حالیست که ساسان آقایی،روزنامه‌نگار سرشناس ایرانی ،  روز گذشته  ( سه شنبه ، ۲۶ تیر) در یک رشته توئیت درباره اصلاح اصلاحات و پاسخ خاتمی به نامه‌نگاری جوانان اصلاح‌طلب فاش ساخت: محمد خاتمی گفته که راه من تعامل با نظام است،نه راهی که موسوی می‌رود.

پیشتر “آمدنیوز” نیز افشاگری کرده بود که محمد خاتمی دیداری با علی خامنه ای رهبر ایران داشته و قرار است که به اصلاح طلبان وابسته به حکومت ، نقش بیشتری داده شود تا نقش حمایتی از نظام را بازی کنند.

به گفته آگاهان، مجموع این سخنان نشان می دهد که اصلاح طلبان اینبار سینه سپر خواهند کرد تا به صورت آشکار از نظام ولایت فقیه دفاع کنند ؛آنگونه که محمد رضا خاتمی اذعان کرده تعارف را کنار گذاشته و سوپاپ اطمینان نظام می شوند.

در همین ارتباط، محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با روزنامه همشهری با اشاره  بر اینکه «وقت گفت‌و‌گوی منصفانه با مردم است»٬ تاکید کرد: «اصلاح طلبان ابایی از این ندارند که بگویند ما سوپاپ اطمینان نظامیم، ما معتقدیم تغییر نظام بر مشکلات و مشقات کشور خواهد افزود.»

پیشتر مجید انصاری٬ عضو مجمع روحانیون مبارز٬ نیز طی سخنانی مشابه در گفت‌وگو با روزنامه ایران٬ اصلاح طلبان را سوپاپ اطمینان نظام خوانده بود.

او همچنین مدعی شد که «جوانان تندرو و احساسی» اصلاح طلب «جریان سومی» هستند که بدون در نظر گرفتن «محذورات اصلاح طلبان و آقای خاتمی» انتظاراتی فراتر از واقعیت دارند.

سخنان مجید انصاری با واکنش ومحکومیت طیف گسترده اصلاح طلبان دگراندیش خصوصا جوانان مواجه شد.

گفتنی است که ساسان آقایی، روز گذشته با انتشار رشته توییتی، از زد و بندهای هسته اصلی امضاکنندگان نامه مشهور به «اصلاح اصلاحات» به محمد خاتمی، پرده برداشته است. این روزنامه نگار سرشناس  در این رشته توییت مواردی تاکنون ناگفته از باندبازی های تیم اصلی تهیه کننده آن نامه را بیان می کند؛ مواردی مانند سوءاستفاده آنها از امضاهای دیگر و جلسه محرمانه با خاتمی بدون اینکه اکثر امضاکنندگان را از چنین جلسه ای مطلع کنند. این روزنامه نگار که تاکنون چند بار بازداشت و زندانی شده، همچنین از تاکید محمد خاتمی بر «تعامل با نظام» و حتی انتقاد او از میرحسین موسوی در دیدار با هسته اصلی تهیه کننده نامه خبر می دهد.

دکمه بازگشت به بالا